דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי חוקי האיחוד

גילוי חוקי האיחוד

אפילו שחזרנו לאדמתנו, אנחנו, העם היהודי, עדיין שומרים על תרבות של עמים אחרים, שאותה "ספגנו" במשך אלפי שנים. מדובר על תקופת מעבר: אנחנו צריכים לנהוג בצורה כזאת, מאחר ואנחנו לא יכולים בינתיים להשתחרר מהמנהגים וההרגלים השְאוּלים ולחזור לייחודיות האותנטית העצמית שלנו.

אנחנו עוד נצטרך לחדש את ההיכרות עם התרבות המקורית שלנו, כאשר אנחנו נתחיל להתקרב פנימית זה לזה.

שאלה: במה המהות, הגרעין של התרבות הזאת?

תשובתי: היסוד שלה, זה הרצון להתחבר ולהתאחד, כדי לגלות בקשר החיובי שלנו את הבורא. מדובר על חיבור ואיחוד בהתאם לשיטה הקבלית, ובמיוחד, בהתאם לכתבים של הרב ברוך שלום הלוי אשלג. הוא תיאר באופן מפורט כיצד צריך לפעול, אף שבכללות, החוקים האלה ידועים עוד מימי אברהם.

כך התאחדו ממשיכי דרכו, כך התאחדו כל הקבוצות שלמדו את חכמת הקבלה: תלמידי הרמח"ל, תלמיד האר"י, תלמידי רבי שמעון שכתבו את ספר הזוהר וקבוצות אחרות.

השיטה הזאת מתבטאת בעליית האדם מעל עצמו למען איחוד עם הזולת. את זה אנחנו צריכים בראש ובראשונה לממש בעצמנו. כאשר אנחנו נצליח אפילו במקצת, אז לאט לאט, בקשר בינינו אנחנו נגלה כל מיני חוקים של החברה המאוחדת היחידה.

החוקים האלה אינם רשומים בספרי החוקים, אלא אנחנו מגלים אותם בעצמנו: איך צריך לבנות את החיים, לסדר חיי משפחה, לחנך ילדים, לעצב יחסים כלפי העם והעולם – את כל זה אנחנו לומדים על עצמנו, בזה שמשתדלים להתאחד בהתאם לאותם העצות, התנאים והחוקים, שהמקובלים מתארים לנו. זהו ניסיון מעשי ומוביל אותנו בדרך.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 484, 28.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד ישראל: הזמן אזל  
איחוד על בסיס אהבה או שנאה
תן אור לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest