דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / גילוי הקבלה לעולם: זה רע או טוב?

גילוי הקבלה לעולם: זה רע או טוב?

photo_rav_gh70_084.jpg

בספריי הקבלה אנשים רואים מערכת עליונה שמנהלת את העולם. אך מתוך חכמת הקבלה, כמו מתוך הדת, הם "יצרו" כל מיני רעיונות לתועלתם העצמית: לימודים מיסטיים, מבנים פילוסופיים וכל מיני תיאוריות שונות שנלמדות באוניברסיטאות. בסופו של דבר בפקולטה לפילוסופיה כותבים מאמרים מדעיים על דמונולוגיה (תורת השדים) וכישופים.

בכך שלוקחים מחכמת הקבלה שמות ומונחים, אך לא את המהות, בני האדם רק מסתבכים ומתבלבלים בכך שמניחים שמבינים על מה מדובר. וזה כולל את האנטישמיים שבנו על בסיס כל כך רעוע מבנה שלם. אנשים בסביבתו של היטלר עסקו באופן צמוד בשאלות וסוגיות אלה, בכך שרצו להוכיח, שעל ידי השמדת היהודים הם ישמידו את כל הרע שבעולם. זאת הסיבה מדוע בעל הסולם כותב במאמר "שופר של משיח", שגילוי מוקדם של חכמת הקבלה הזמין צרות ואסונות גדולים עבור ישראל.

בואו נצייר את התמונה בכללותה. כל התרבות העולמית נבנתה על הדת. עד לפני מאתיים שנה סך הכל, בעולם כמעט ולא היו ספרים "רגילים", מוזיקה "רגילה", אומנות "רגילה", הכל סבב סביב האמונה. אם חכמת הקבלה לא הייתה מתגלה כל פעם במקצת לעולם בכל מיני צורות אפשריות, אז האנושות הייתה נשארת במדרגה הזאת. ובאמת, מאיפה עוד יכולה לבוא ההתפתחות? האדם אינו מתפתח בפני עצמו.

אך השתילים של הידע הקבלי שפורצים, הביאו כמובן ל"פריחה": על גופה של האנושות פרחה פריחה של הוכחות שיקריות. הקלקול ההיסטורי הזה הביא המון צרות לישראל.

שאלה: אך כמו כן בעל הסולם כותב, שחכמת הקבלה התגלתה לפי רצונו של הבורא. איך הדבר הזה משתלב?

תשובתי: כמובן שהכול מתרחש לפי רצונו. הוא הציב חוק שאינו ניתן לשינוי, שבהתאם אליו, אם אינך תואם לדרך הטובה, אז אתה הולך בדרך הרעה. וההבדל ביניהן, הוא בך, ולא בבורא. מצידו אין שום שינויים. אתה מרגיש את היחס הרע שלו, מפני שאתה בעצמך רע. גילוי חכמת הקבלה לעולם הביא המון רע לעָם ישראל. אך אם הוא היה מתנהג אחרת, טוב יותר, אז חכמת הקבלה לא הייתה מתגלה לאומות העולם, והם לא היו מתייחסים אליו כך. כי הרי לב שׂרים ומלכים ביד ה'.

הכל בעולם תואם וקשור עם השאלה למי יש נקודת בחירה. אך אם לאדם אין את הנקודה הזאת, אז גם אין מה לעשות איתו, מקדמים אותו על ידי יסורים כלליים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "שופר של משיח", 17.06.11

ידיעות קודמות בנושא:
ההתנגדות הדתית לחכמת הקבלה
מה היחס שלך לדת?
נקודה שחורה באוקיינוס של טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest