דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / גילוי המציאות לפי תכונות האדם

גילוי המציאות לפי תכונות האדם

שאלה: האם תפיסת המציאות לפי חכמת הקבלה, היא שדווקא האדם קודם למציאות וכל המציאות למעשה רק נפרשת לנגד עיניו?

תשובה: אני הייתי מוסיף שהפיזיקה הגיעה למצב גבולי, היא מגלה שהאדם משפיע על תוצאות הניסויים בעולם שלנו, במציאות שלנו. כל הפיזיקה בנויה על זה שהאדם לא משתנה ולא חשוב כלפי איזה אדם אנחנו מדברים. זאת אומרת, כל ניסוי שאנחנו עושים במחקר "העולם הזה", שבו אנחנו לא מקבלים את תכונות האדם, אנחנו בעצם חוקרים משהו "מת".

אמנם העולם חי עם הרבה רגשות, זה נכון, אבל לא מקבלים בחשבון את הצופה. התפיסה איננה לוקחת בחשבון את מי שרואה את המציאות, מגלה אותה, עושה אתה ניסויים, ואילו עכשיו אנחנו נמצאים במצב שאנחנו יודעים שבעצם זה גם תלוי במי שמבצע את הניסוי, ולכן אנחנו מגיעים כנראה למדע אחר, שבו הכול כבר תלוי במי שעושה את הניסוי.

מתוך ההסתכלות הזאת, אנחנו יכולים להבין מהי חכמת הקבלה. אנחנו לוקחים אדם וחוקרים אותו כמו שהוא, ואז אומרים שלפי התכונות שלו הוא מגלה את המציאות. שהוא בנוי מגוף, וכל מה שיש בו הוא האדם עצמו שכך רואה את המציאות, מרגיש את המציאות. שהמציאות הזאת קיימת מדומם, צומח, חי, מדבר. כך הוא מגלה מתוך זה שכך הוא בנוי בחושים שלו.

בוא נערוך ניסוי. אנחנו נגיד כך, פעם האדם היה ה"קבוע" והעולם היה משתנה. ואילו עכשיו נאמר אחרת, שהעולם הוא הקבוע, אני לא נוגע בו, אלא האדם הוא המשתנה. נתחיל לשנות את האדם. ואז, כשאנחנו נתחיל לשנות את האדם על ידי כוח, על ידי אמצעים איתם נוכל לעורר אותו, לנענע אותו, להפחיד אותו, לעשות בו כל מיני שינויים, אולי על ידי תרופות, לא חשוב על ידי מה, אנו רוצים לראות באיזו צורה האדם יתייחס, מה הוא יראה בעולם הקבוע, ומה שהוא יראה, לזה נקרא "תפיסת המציאות".

אז, קודם כל אני צריך לחקור את האדם, ממה הוא קיים? אני אראה שהאדם קיים מרצון. ובתוך הרצון שלו יש חמש דרגות של רצון, בתפיסה, בכוח, זה השורש, א', ב', ג', ד'. ואם אני משנה את הרצון הזה, בהתאם לזה אני רואה את העולם יותר או פחות, כמו בווליום שאני משנה. אם את הרצונות האלה אני משנה באיכות, כלומר, רצון לקבל או להשפיע. פעם רצון לקבל, רצון לעצמי. פעם רצון להשפיע, רצון כלפי הזולת, מחוץ לי.

אז במה אני משנה את האדם? אני יכול לשנות את האדם ביחס לעצמו ולעולם. כי מי הוא האדם? האדם הוא סך הכול רצון. בתוך הרצון שלו הוא מקבל הכול. הרצון שלנו, שדיברנו עליו כרצון "קבוע", הוא באדם רצון לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות. זה סך הכול הרצון של האדם, ואני לפי זה חקרתי את המציאות הקבועה, ואצלי הרצונות האלה קיימים. עכשיו אני לא מדבר על הרצונות, אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד מושכלות, שאלו רצונות לקבל, אלא אני רוצה עכשיו לשנות את אופי הרצון, שהרצון יהיה גם לקבלה וגם להשפעה.

זה מה שאנחנו מגלים בתוך המציאות, פלוס ומינוס, קבלה השפעה, פליטה והוצאה. יש לנו בכל העולם, בכל המציאות, רק שני כוחות, פלוס ומינוס.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 9, 19.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest