דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי המאה: הבורא לא ברא את הנברא!

גילוי המאה: הבורא לא ברא את הנברא!

שאלה: איזו יגיעה מביאה את האדם לגילוי רוחני?

תשובתי: באדם מתחלפים כל מיני רגשות, חוויות, מחשבות, לא במקרה נאמר, שקיים חוק ברור ומדויק: "יגעתי ומצאתי". ה"כלים" וה"אורות" אינם מסוגלים להתחבר בדרגת ה"מדבר" ללא היגיעה שלנו. יגיעה, זו אותה התוספת של החיסרון שבלעדיה האור אינו יכול להתגלות בתוך הכלי בדרגת ה"מדבר", אלא רק בדרגות "דומם", "צומח" ו"חי".

הסיבה היא, שאדם הראשון נולד "מהול" (ללא רצונות לקבל), כלומר, "בהמה קדושה", מלאך. בזכות "שבירת הכלים", הכלים שנושאים בתוכם את מהות הבורא, מתערבבים עם כלים שהם ממש המהות של הנברא. באופן כזה, בתוך כלי אחד מתחברים יחד, חלק מהבורא וחלק מהנברא.

באדם מתחלפים כל מיני רגשות, חוויות, מחשבות, אבל כל זה לא שייך לו. אלה הן תוצאות מהמשחק בין ה"כלי" וה"אור" שמוליד בנו כאלה הרגשות. אבל על ידי זה שאני בכל זאת נותן מאמץ, בכך שמנסה לחבר את הכלים שמרוחקים זה מזה על ידי תהום של שנאה הדדית, אני כביכול מתגבר על השנאה הזאת, ובכך מוסיף תוספת השתתפות מצד הכלי.

זאת היגיעה שלי. באופן כזה, אני מכריע גם את עצמי וגם את העולם כולו לכף זכות.

יוצא, שדרגת ה"מדבר" לא נבראה מלמעלה. מלמעלה אנחנו קיבלנו רק את דרגת ה"חי". אדם הראשון, הנשמה ההתחלתית שלנו, הייתה בהמה. אבל לאחר השבירה, אנחנו מקבלים כאלה אבחנות מנוגדות, שעל ידן אנחנו יכולים לייצב חסרונות עצמיים. על ידי היגיעה שלנו אנחנו משיגים חיסרון חדש שלא היה קודם, והחיסרון החדש הזה הוא בדרגת ה"מדבר".

הוא לא דומה לכל יתר החסרונות, דרגות "דומם", "צומח" ו"חי" שבעולם הזה, ובנשמה בכלל אינם נחשבים לנברא. נברא, נקרא דווקא אותו החיסרון, שאותו אנחנו מולידים על ידי היגיעה שלנו! החיסרון הזה לא נברא על ידי הבורא, ולכן יש לו את הזכות להיקרא נברא חופשי, שרוצה לעשות נחת רוח לבורא. זה ממש רצון חדש, נברא חדש, שנברא על ידי היגיעה שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 19.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך למצוא את הכניסה לאין סוף
"אני" הדו פרצופי
מהי התועלת בהתכללות בקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest