דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / גילוי האור, או מעוף של פנטזיה?

גילוי האור, או מעוף של פנטזיה?

שאלה: מה ההבדל אם האדם גילה את האור באחת משיטות המזרח או על פי חכמת הקבלה?

תשובתי: להשׂיג את הגילוי של האור ניתן רק אם יש לך עביות גדולה (עובי הרצון) שאתה יכול לתקן רק בעזרת חכמת הקבלה, אז ורק אז אתה מגלה את האור, את הבורא. כי הרי בעביות קטנה יותר אתה לא תוכל לגלות דבר, חוץ מתחושות פחות או יותר נעימות, הנותנות לך אשליה של זה שאתה כבר "מרחף" ברוחניות.

הכול, מלבד חכמת הקבלה, כל שיטות המזרח, "הניו-אייג'", כל מיני אמונות ודתות, אלו הכול שינויי הצורה של חכמת הקבלה שנולדו מתוך הרצון לקבל שלא השׂיג את הבחינה האחרונה ד'/4, שאינו מושלם בכל דרגות העביות שלו, לא כל כך אגואיסטי.

כמו כן, מה הם לקחו מחכמת הקבלה? – חלקם מטיפים נורמות של מוסר, אחרים מדיטציות, השלישי צמצום באכילה, הרביעי אמונה בדמויות מצוירות או בכל מיני אגדות, החמישי בביצוע כל מיני טקסים הנחשבים לקדושים. וכולי. כל זה תוצאה מהרצון לקבל שעדיין לא השׂיג את התפתחותו הסופית, ואז גם חכמת הקבלה מצטיירת לו בצורה קלה כזאת, במקום התיקון העצמי.

כי הרי אדם כזה אינו חש בצורך לתקן את עצמו, הוא אינו מבין מה עליו לתקן. הוא סבור שאם הוא ינשק איזה חפץ "קדוש" או שייתן צדקה, אז הוא כבר בסדר גמור. רצון לקבל קטן אינו דוחף את האדם למשהו גדול יותר. כל זה נובע מתוך הרצון שעדיין לא התפתח עד לבחינה האחרונה של ד' (4/4).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 27.12.2010

One comment

  1. מנסיוני האישי התורות האלו גם עוסקות בגילוי הבורא ובחוויית אחדות עם הבורא והשתוות הצורה
    אם הן נכונות או לא אין לי מושג מכיוון שאני רק בדרך. מה שבטוח שיש בהן מן האמת כי חוויתי בעיקבות החיבור הפנימי עם המורים הללו חוויות אחדות והתעלות – גילוי. מה שכן בברור לא דובר על החיבור ביננו והאיחוד הקולקטיבי לגילוי הבורא . וגם – אנני יודעת פשוט אנני יודעת.
    כאן בחוכמת הקבלה אני מוצאת ערך עליון לאהבת לרעך כמוך ,שיטה ממש מדעית של שלבי ההתפתחות , ערבות הדדית שהחשיבות של זה היא עליונה במעלתה ועל כך אני אסירת תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest