דף הבית / כללי / גורדייף ומיסטיקאים אחרים

גורדייף ומיסטיקאים אחרים

thumbs_12_100_wp.gif

שאלה: כשמצליחים לעניין אנשים "לחיות את ההווה", רבים מהם מגלים מהר מאוד שהם נמצאים כל הזמן בעבר או בעתיד, במחשבותיהם ובהרגשותיהם.

האם ברגע התעוררות כזה אפשר לרמוז להם על קבלה? אם כן, מה "תכלס" לתת להם לקרוא (אל תשכח שיש להם דעות קדומות, צריך משהו קל להתחלה)? אולי טקסטים של גורדייף?

תשובה: בשיחה הראשונה אתה יכול לא לדבר על קבלה, אלא על הסיבה למשבר הכללי ולמשבר אצל הפרט ולהסביר שהתיקון הוא באיחוד, בתכונת ההשפעה – שרק בזה חופש הבחירה שלנו, בדברים אחרים אנחנו כמו רובוטים. תסביר שההשגה חייבת להיות נגלית בהרגשה ובשכל, ואת הטבע האגואיסטי שלנו אין ביכולתנו לשנות, אלא רק כוח מבחוץ מסוגל לזה, כוח ההשפעה. איך למשוך אותו? – לזה יש שיטה וכו' …

לגבי גורדייף ומיסטיקאים אחרים אשר חיפשו קשר עם העליון, כולם סבלו מכך שלא היה להם מורה אמיתי ושיטת אמת. לכן כל מה שנשאר מהם אלה הניסיונות והניסויים שלהם לברר בשכל אנושי ולהגיע להבנה, שבתכונות שלנו ללא עזרה מלמעלה ע"י אור העליון, בלתי אפשרי להגיע לקשר עם העליון.

הקבלה מעוררת את אור התיקון – אור מקיף (אדם + קבוצה + טקסט על מצבים מתוקנים + מורה שמכניס את האדם לדרך). לכן הקבלה היא שיטת ההשגה היחידה, לכניסה לעולם העליון בהרגשה ברורה.

One comment

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest