דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גבר, זה הראש, ואישה זה הצוואר

גבר, זה הראש, ואישה זה הצוואר

"אדם כי יקריב, הוא להוציא מי שלא נשא אישה. כי קורבנו אינו קורבן, וברכות אינן נמצאות אצלו, לא למעלה ולא למטה.

ממשמע שכתוב, אדם כי יקריב, והוא שונה, שאין הוא אדם, ולא בכלל אדם הוא, והשכינה אינה שורה עליו, משום שהוא פגום, ונקרא בעל מום, ובעל מום מתרחק מכל. כש"כ, ממזבח להקריב קורבן." (ספר הזוהר עם פירוש "הסולם", פרשת "ויקרא", סעיף 63).

אדם שאינו נשוי, זה מי שלא רוצה לעבוד עם האגו שלו. יש לו רק חלק אחד, זכרי.

בעולם שלנו זה מתבטא בזה, שגבר אינו רוצה לקחת על עצמו עול מיוחד של דאגה למשפחה, מעדיף לשכב בנחת על הספה, לקרוא עיתון, לשבת מול הטלוויזיה, לצפות במשחק כדורגל, ואילו בעולם הרוחני, הוא אינו רוצה לעבוד על האגו שלו. לכן אי אפשר לקרוא לו "אדם", מפני ש"אדם" נקרא רק אותה הדמות שאותה אנו מגדלים בהדרגה בתוכנו, בזה שמתקנים את האגו לאלטרואיזם.

בזה שבונים בתוכנו את דמות הדומה לבורא, אנחנו משיגים מצב של "אדם", כלומר הדומה לבורא.

מי שבאמת עוסק בתיקונים רוחניים, תמיד מברר את האגו העצמי, נאבק איתו ומגלה אותו בצורה הנכונה. זוהי אותה העבודה שאותה הגבר צריך לעשות עם "אשתו", עם החצי השני שלו שאותו הוא בונה מתוך האגו המתוקן שלו.

שאלה: כיצד זה מתבטא בעולם שלנו?

תשובתי: בימינו ישנה חשיבות רבה להשתתפות הנשים בתהליך של התיקון הרוחני. הן מבינות בצורה נכונה את שיטת התיקון ונוטלות חלק פעיל בשימוש בה. אני מאוד מברך על התנועה שלהן, הדחפים הרציניים שלהן, ההשתוקקות למטרה. הן מאוד עוזרות זו לזו וגם לגברים.

עם התפתחות העולם מתגלה צורך יותר ויותר גדול בהשתתפותן, שמאשר את הדעה, שגבר זה הראש, ואישה זה הצוואר: לאן שמסתובב הצוואר, לשם מסתובב גם הראש.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דרכה של אישה
לא טוב היות האדם לבדו
אישה זה רצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest