דף הבית / אהבה / זוגיות / גבר ואישה, איחוד של ניגודים 

גבר ואישה, איחוד של ניגודים 

שאלה: המילה "נברא" מחוסרת הגדרה של מין (לא זכר ולא נקבה), אבל בכל זאת, נברא זה גבר או אישה?

תשובתי: למעשה נברא זה ממין נקבה, מפני שהבורא ברא רצון. כוח האור שברא את הרצון הזה, הוא ממין זכר. הבורא זה החלק הזכרי, והנברא זה החלק הנקבי שלו. אחד לא יכול לפעול ללא השני, ומתוך זה קיימים גבר ואישה. הרי אי אפשר שאור יהיה ללא כלי וכלי ללא אור, כמו שפלוס לא יכול להיות ללא מינוס ומינוס לא יכול להיות ללא פלוס. לכן הכול בנוי על איחוד של ניגודים, זהו מרכיב הבריאה. הנברא מלכתחילה מורכב מחלק זכרי שאחר כך יצר את החלק הנקבי, כלומר האור ברא את הרצון ואחר כך הרצון משנה את עצמו להיות דומה לאור. המהות של הגבר והאישה בעולמנו היא להשיג את השורש הרוחני שלהם, ולשרות שם בקשר ביניהם בהתאם לחוקים רוחניים. אז הם משיגים מצב מושלם ונצחי, מצב רוחני, ובזה מסתכם ייעודם בעולם שלנו.

שאלה: מה ההבדל העקרוני ביניהם?

תשובתי: ההבדל ביניהם הוא מוחלט. בעולם שלנו אנחנו לא מרגישים עד כמה הם מנוגדים. למעשה אין שום דבר יותר מנוגד והופכי זה לזה, מאשר גבר ואישה בשורשם הרוחני. דווקא הודות להבדל ביניהם, הם צריכים להתחבר מעליו לאחד שלם. אין שום דבר בכל אחד מהם, שהשני לא ישלים אותו בזה, כי מבחינה רוחנית הם יכולים להתקיים רק בהשלמה הדדית.

אני מדבר מנקודת מבטו של הטבע, מנקודת מבטה של חכמת הקבלה. לא מעניינות אותי הדעות של הפמיניסטים, לא מדובר על פסיכולוגיה או פילוסופיה, לא על איזשהם רעיונות ודעות הגונים או מגונים, זה לגמרי לא מתאים ולא נכנס לאותן המסגרות שבהן אנחנו פועלים. אני מתבסס על חכמת הקבלה, שמספרת על הנברא כפי שהוא נברא, כיצד התפתח, איך הוא מתחלק לשני חלקים מנוגדים, איך שני החלקים שנובעים משורש אחד, תחילה מתרחקים זה מזה, ואחר כך שוב מתחברים ומשלימים זה את זה, ואלה הם החלקים הזכרי והנקבי.

מעט מאד ממה שמדובר בחכמת הקבלה אפשר לשייך לגבר ולאישה בעולם שלנו, מפני שאנחנו מאוד רחוקים מהידמוּת לתכונות ואובייקטים רוחניים. כלומר אנחנו לא גברים ולא נשים במובן הרוחני, אנחנו משהו ממוצע, דו משמעי, לא גמור. אנחנו צריכים לעבור את הדרך עד להתפתחות המלאה שלנו, ואז נבין איך אפשר להשלים זה את זה כדי להפוך להיות אחד יחיד שלם ומושלם, כלומר להפוך לדמות הדומה לבורא.

מתוך שיעור ברוסית עם ד"ר לייטמן, 29.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest