דף הבית / נשים / גברים ונשים, מבנה של האנושות

גברים ונשים, מבנה של האנושות

שאלה: איך על האישה ללמוד את חכמת הקבלה בצורה נכונה?

תשובתי: מושגים רוחניים וגשמיים של החלקים הזכריים והנקביים נבדלים באופן שורשי זה מזה. נשמה, זו השתוקקות של האדם להשפעה ואהבה מעל לאגו שלו. לכן אי אפשר לומר, שגבר בעולם שלנו זה החלק המשפיע ואילו האישה זה החלק המקבל. לא יכולה להיות כאן חלוקה, מפני שבעולמנו גם אלה וגם אלה אגואיסטים.

אבל מי מהם, שרוכש את תכונת ההשפעה והאהבה כלפי אחרים נקרא במובן הרוחני גבר, משפיע, ומי שעדיין נמצא בתוך הרצון האגואיסטי שלו ליהנות לעצמו, להתמלא, נקרא החלק הנשי. לכן כולנו, מנקודת מבט רוחנית, נשים. ואלה שיעברו לעולם הרוחני דרך מה שנקרא מחסום, ייקראו גברים. מעל המחסום, כולם גברים. שם לכל אחד יש את החלק הנקבי שלו (הרצון) והחלק הזכרי (מסך, כוונה). מפני שזה לא יכול להיות ללא זה.

אם קוראים ספר קבלי, כתוב שם על גברים ונשים, ועלינו לתאר באופן קונקרטי שבמושגים אישה וגבר (נקבה וזכר) הכוונה היא לתכונות קבלה או השפעה, בכל אחד מבני האדם, ללא קשר למין שלו. בכל מה שנוגע לעולם שלנו, אז ישנו הבדל בתכונות הפיזיולוגיות ועם זה יש לנו בעיה גדולה. היא מסתכמת בזה, שבעולם שלנו האישה נבדלת מגבר בתכונות הגשמיות האגואיסטיות שלה ולכן הדרך שלה בחכמת הקבלה היא מיוחדת, בשונה מהגברים. עליה להשיג מצב זהה לזה של הגבר, אבל להתקדם לקראת זה באופן שונה, בכך שעוזרת הרבה לגברים, בכך שהיא מבצעת את ייעודה כממשיכת הדור ושומרת על החיק המשפחתי. הגבר צריך לדאוג למשכורת וללימוד, ואילו האישה לבית, זו העבודה שלה.

בדבריי אני מסביר באיזה אופן נבראה האנושות, ואין מה לעשות בקשר לזה, איננו יכולים להחליף מקומות בין אישה לגבר או להשמיד מין. ככל שנהיה מפותחים, בכל מקרה בעולם שלנו הטבע הנשי והגברי נבדלים בצורה קיצונית, ויש להתחשב בזה. יש לנו מחשבות שונות, השקפות עולם שונות, הרגשות שונות, צורך שונה זה בזה, במשפחה. לכן עלינו להתנהג בהתאם לזה, ולא לתאר לעצמנו שאנו חיים מעל לעולם שלנו, במצב שכבר אין שום חלוקה.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.12.2016

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest