דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשיא של תחושות החדות

בשיא של תחושות החדות

"הפירוש הגדול" (פירוש רבא), זהו ספר שנכתב לפני קרוב ל- 3600 שנה. מאוחר יותר הוא הושלם שוב ושוב, אבל תחילת יצירתו חלה בעת אחת עם יציאתו של אברהם מבבל וההרס של ממלכת בבל שבאה בהמשך. "הפירוש הגדול", זהו ספר דברי הימים שמלווה את ההיסטוריה של העם לאורך שנים רבות לפני יציאתו לגלות מצרים.

נאמר בו, שכאשר בהמות שהוכנו לקרבן היו מוכנות, הגיע תורו של אהרן להתחיל בעבודת הקודש. אבל הוא עמד ולא זז. "אהרן, תצא! – צעק משה. מדוע אתה מתמהמה? אתה הרי נבחרת לכוהן הגדול. תאזור אומץ ותתחיל בעבודת הקודש!". אבל אהרן המשיך לעמוד בהססנות, מפני שכל פעם, שהוא הביט במזבח, המזבח קיבל מתווה של שור.

שאלה: איך האדם מרגיש בתוכו שהמזבח מקבל מתווה של שור?

תשובתי: אצלי המילים האלה לא מעוררות שום אסוציאציות עם שוורים.

קודם כל, הכול מדובר על אדם אחד. אבל מאחר וקשה לנו לתאר שהפעולות המתוארות מתרחשות באדם אחד, בוא נתאר לעצמנו הרבה בני אדם שמזדהים ומרגישים הכול כמו אדם אחד, עד כמה הרגשות שלהם הדדיים והחושים חדים.

הם, כאיש אחד, מתחילים להעלות את עצמם, בזה שמחלקים את עצמם לעָם (ישראל), לויים, שמשרתים את העָם, וכוהנים, השכבה העליונה של השירות שבאדם. כי באדם, כלומר בדמות הכללית של "אדם", ב"פרצוף" הכללי יש שלוש דרגות: נה"י, חג"ת, חב"ד.

בעיקרון, אנחנו כל הזמן אוספים ומרכיבים את הדמות של האדם השלם, של "אדם". כך גם הם מתחילים להרגיש, האם הם עולים עד לדרגת אהרן, כדי לבוא במגע עם הבורא. המשימה שלהם היא להגיע לדבקות ביניהם, כי רק בחיבור הם עולים ברצף מדרגת "עָם" לדרגת "לויים" ואחר כך לדרגת "כוהנים", מדרגת "כוהנים" לדרגת "אהרן", ואחר כך כבר משיגים את דרגת "משה".

כך הם פותרים על עצמם את בעיית החיבור, ובאיחוד המשותף שלהם, שנקרא "משכן", מתגלה השוכן. השוכן, זה הבורא, שמורגש באדם כיורד למקום הזה וממלא אותו, כמו שערפל ממלא את העמק.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התקרבות לבורא
מי זקוק למי יותר?
שהבורא יתגלה לנו

One comment

  1. אם מדובר באדם אחד, מיהו אותו האדם הזה? איפה הוא נמצא? מה נקודת ההתייחסות שלו? כלפי מי? באיזה מרחב הוא מתקיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest