דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / בשדה האחד של הרצונות

בשדה האחד של הרצונות

אנחנו חיים בעולם אגואיסטי, וכל אחד רואה אותו לפי: כמה הוא יכול לקבל ממנו מילוי ותענוג, כמה הוא יכול להרוויח, אישית ובהשוואה עם האחרים. האדם כל הזמן מודד את עצמו ביחס לאחרים: לפעמים עדיף לקבל פחות, אבל קצת יותר מהאחרים, מאשר לקבל הרבה בשעה שהאחרים מקבלים עוד יותר. כך התרגלנו לפעול בעולם שלנו, ובצורה כזאת התפתחנו כל הזמן.

ועכשיו ניצב לפנינו עולם אחר לגמרי. הוא מחייב אותנו לפעול אחרת: כמו נמלים שתמיד עובדות בשיתוף, כגוף אחד, או כמו ציפורים שעפות ומרגישות זו את זו. בשעת הנדידה, כל הלהקה מסתובבת בו זמנית, כמו גוף אחד. לא שהראשון מסתובב ואחריו מסתובבים כל השאר, אלא כולם מסתובבים יחד. באותה הצורה גם שוחה להקה של דגים, וכדומה. קיים ביניהם קשר מדויק, שדה משותף אחד שמנהל אותם. כל אחד מרגיש את כולם באופן מוחלט, גם אם הוא באמצע הלהקה או בסוף הלהקה, ולכן כולם מסתובבים בו זמנית. במצב של שיתוף, כל אחד מרגיש את הכלל כולו ולא את עצמו, וכך הוא מבצע את הרצון הכללי, התוכנית הכללית.

כך גם אותנו הטבע מחייב לפעול בשיתוף, רק שלא בצורה אינסטינקטיבית כמו נמלים, ציפורים או דגים, אלא בצורה הכרתית ומודעת. המצב הזה אינו מובן לנו כלל. איך אני יכול לתפוס את כל העולם כמו להקה ענקית אחת, ויחד איתה לפנות ולפעול הדדית, כמו איש אחד עם ראש אחד ולב אחד? אבל עכשיו, בניגוד לרצוני, אנחנו בלית ברירה נכנסים למצב כזה, בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא. אנחנו כבר קיימים בו, כמו להקה ענקית של דגים, ציפורים או נמלים, רק שעדיין איננו מבינים את זה. אבל אנחנו מתחילים להכיר בזה בהדרגה.

אנחנו רואים שכבר איננו יכולים לנהל את עצמנו, להשפיע על משהו כמו מקודם, מפני שעכשיו מתגלה תוכנית עבודה אחרת לגמרי, משותפת, שמחייבת אותנו להרגיש את כל האחרים. כולם צריכים להרגיש יחד את התנועה הכללית, להסתובב וללכת בכיוון אחד. בהתאם לכך נצטרך לחלק את הכול בינינו, ולסדר את מה שהיה נדמה כעניינים הפרטיים שלנו, שהופכים פתאום לכלליים. אין לאדם שום דבר אישי. כל מה שהוא עושה מהווה חלק מהכלל. בסופו של דבר, עבודתו הקטנה צריכה לכלול בתוכה את התוכנית הכללית. הוא צריך להרגיש את עצמו כחלק מלהקה שמונעת על ידי המחשבה הכללית, השכל הכללי, התוכנית הכללית.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם הגלובלי, 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בהרמוניה עם התודעה האוניברסלית
לא סתם כמו אגוזים בשק
במלחציים של הקשר ההדדי הכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest