דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה מקובל צריך משפחה?

בשביל מה מקובל צריך משפחה?

שאלה: מה מהווה משפחה עבור מקובל?

תשובתי: בראש ובראשונה זו חובה שלכל מקובל תהיה משפחה, מפני שדאגה למשפחה מעצבת את האדם. בחכמת הקבלה נאמר: "מה הגבר קונה, כאשר הוא מתחתן? עוד רצון אגואיסטי אחד". כך לאחר שהגבר מתחתן יש לו שני רצונות אגואיסטיים ואז הוא יכול בשקט ללמוד ולעסוק בחכמת הקבלה.

עלינו להידמות לשורשנו העליונים, בהם קיימים זעיר אנפין ומלכות שביניהם מתרחשים כל התיקונים, לידה של פרצופים חדשים ושל נשמות חדשות. התרחשות זהה נמצאת גם כאן בעולמנו. לכן חובה להתחתן, להוליד ולחנך ילדים, להתפתח. הדור הבא, ממשיך דרכנו אלה הם למעשה אנחנו רק בצורה חדשה.

שאלה: כאשר מופיעה אישה בחייו של גבר הוא חושב עליה יותר מאשר על הבורא ולכן מרגיש אי נוחות, פחד וריחוק מהבורא. איך אפשר לאזן בין שניהם?

תשובתי: גבר צריך לחלק את חייו באופן ברור ומדויק לשני חלקים: "לא-לוהים מה ששייך לו, ולאדם מה ששייך לאדם". כלומר, כל מה ששייך לגוף שייך לגוף, וכל מה ששייך לנשמה, שייך לנשמה. על האדם לעבוד, לבצע את מטלות הבית, להקדיש זמן לאישה ולילדים ולהתחייב בהקצאת זמן מסוים לכך. אבל את רוב הזמן הוא מקדיש למטרת החיים, לפיתוח הנשמה. העיקר זה להכין לוח זמנים ולחלק בו את הזמן. אם האדם משתמש בזמן בצורה נכונה, הוא מתחיל לראות שחלוקה נכונה של הכוחות מובילה אותו למטרה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 31.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest