דף הבית / קבלה ומדע / בשביל מה בני אדם צריכים א-לוהים?

בשביל מה בני אדם צריכים א-לוהים?

פרויד: "ביסודם של כל המעשים האנושיים נמצאים שני מניעים (אינסטינקטים), תוקפני ומיני. אלטרואיזם, ידידות, אהבה, זה רק תחליפים תועלתיים שלהם. אדם מסוגל לאהוב ולהיות עדין, אבל ביסודו תמיד נמצא מניע אגואיסטי.

לאבותינו היו חפצים או חיות פולחניים, חיות הקדושות לכל שבט. טוטם נחשב לאב הקדמון של השבט, המגן על השבט. חברי השבט קוראים זה לזה "אחים ואחיות". חל איסור להרוג ביחידות חיה קדושה (טוטם) ולאכול את בשרה, העונש על זה הוא מוות. אבל להרוג ולאכול במשותף, זה חסד לשבט הפראי, זה נקרא ליצור קשר בינם לא-לוהים, בזה הם רוכשים את הכוח של החיה האהובה. בהמשך הדתות עוברות בהדרגה מחיות שנחשבו לאלילים, לבני אדם שנחשבים לאלילים, דרך מיתוסים (קנטורו, ספינקס). כך גם הנציגים של העולם התרבותי חוטאים זה כנגד זה, לא מבקשים סליחה זה מזה, אלא מא-לוהים. אמונות מעבר: לדבר רק דברים טובים על המתים, לאכול את ה"גוף" של ישו הצלוב ולשתות את "דמו".

ובכן, שלוש מערכות של השקפת עולם:

  1. שלב אנטי-מיסטי עתיק, אצל הפראיים, דרך חיות האדם, משייך לעצמו כוח בלתי מוגבל בזמן ביצוע הטקס, אכילת הקורבן.
  2. השלב הדתי, כדי להבין את העולם ולהרגיע את הפחדים, פחד מעין הרע, הליכה למגידי עתידות, הופכים מקל למטה קסמים, קוראים למאגיה לעזרה, דבר שאופייני לילדים ולמבוגרים שלא התבגרו, האדם מוותר על העולם לטובת האלים (אל). אבל מנהל את העולם בעזרת אלים, מתפלל, מדליק נר, תורם לבניית מקדש וכדומה.
  3. מערכת אחרונה של השקפת עולם, מדעית, התואמת לחברה בוגרת. אין מקום לא-לוהים, האדם נותן כבוד לכוחות ולחוקי הטבע, כך שמבין שיכול רק ללמוד ולחקור אותם ולהסתגל אליהם.

אני מחכה שחכמת הקבלה תפקח את עיני כולם להשקפת עולם אמיתית (ריאלית): שגם העולם שלנו מהווה רק את מדרגה הכי תחתונה של ההשגה הריאלית המוחלטת של הקיום הנצחי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest