דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברמה של מחשבות ורצונות

ברמה של מחשבות ורצונות

שאלה: כאשר אנו עובדים על יצירת חברה (קהילה) אינטגרלית, אנחנו צריכים לשחק בזה. האם, יחד עם זה, כל הפעולות ההדדיות בינינו צריכות להתבצע ברמה של מחשבה?

תשובתי: לחלוטין! יותר לא נדרש לנו שום דבר. אנחנו נכנסים לתוך מערכת, שבה עובדת רק מחשבה אחת – תחילת הפעולה, הפעולה עצמה, והתוצאה ממנה, זה הכול מחשבה.

שאלה: זה דומה לפס ייצור מחשבתי, שבו המון בני אדם מבצעים פעולות פשוטות למען תוצאה משותפת.

תשובתי: זה לא פס ייצור מחשבתי, אלא שרשרת מחשבתית סגורה, נניח, של קבוצה שמורכבת מעשרה אנשים, שבה כולם מקושרים באופן אינטגרלי ביניהם. כלומר, הם כולם מארגנים ביניהם כזה חלל, שבו המחשבות, הרצונות והכיוונים שלהם זה מזה הופכים לחלל אינטגרלי משותף. המחשבות השונות שלהם הופכות למחשבה אחת, מפני שהשפעה חיובית תנבע מכל אחד מהם כלפי כולם, והמטרה היא – מצבם המשותף ברמה האינטגרלית.

המצב הכללי המשותף הזה הוא לגמרי לא חייב להיות גשמי. אנחנו כבר דיברנו על מצב כזה שאותו אנחנו מציירים בתוכנו, שמתארים אותו לעצמנו. ופתאום אנחנו מתחילים להבין, שכבר יכולים לממש אותו, ושהמצב הזה הוא לגמרי מחשבתי. זוהי מערכת מחשבתית שנוצרת, ושבה אנחנו יכולים להתקיים. יחד עם זה, העולם הפיזי שלנו יכול אפילו לצאת מתחום של ההרגשות שלנו ואנחנו יכולים לאבד אותו. אנחנו פשוט עוברים למצב אחר, לרמת קיום הבאה.

כי בעולם הפיזי אנחנו קיימים רק הודות לגופים שלנו, והם הרי שייכים לדרגה ה"בהמית". ואילו הדרגה האינטגרלית, היא באמת אנושית. כי האדם זו מערכת סגורה של מחשבה ורצון, יחס הדדי שנמצא בדרגה הבאה, מעל לגופים שלנו.

לכן הטבע הדומם, הצומח והחי, שקיימים בעולם שלנו, מהווים רק בסיס, יסוד, כדי שאנחנו נפתח את הדרגה הבאה הזאת שבה אנחנו קיימים. זוהי הדרגה של הקשר ההדדי בינינו, לא ברמה של הגופים, אלא ברמה של המחשבות והרצונות.

שיחה מס' 2 בנושא "חכמת ההמונים", 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרגיל שמשנה את האדם
התפשטות של מחשבות
מחשבה לעזרת החינוך האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest