דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברית סודית עם הכוח העליון, חלק ב'

ברית סודית עם הכוח העליון, חלק ב'

שאלה: איזה קשר יש בין משמעות הקיום שלנו והשגת הכוח העליון?

תשובתי: זהו הכוח הראשוני ביותר של הטבע. הוא עליון, מפני שדווקא הוא מנהל את הכול, כי זהו כוח של השפעה ואהבה, שמפזר מסביבו כל מה שנמצא בתוכו: אנרגיה, מילויים. הוא בכוונה יצר את כוח הקבלה, כדי למלא אותו ולהביא לרמת קיום מיוחדת.

כוח ההשפעה הוא שלם, מפני שהוא לא זקוק לאף אחד. וכוח הקבלה שנברא על ידו הוא מוגבל ועני למדי, מפני שתמיד חסר לו משהו ואין הוא מסוגל להשיג בעצמו את מה שחסר לו.

הערה: אנשים התרגלו לתאר לעצמם את הכוח העליון, את הבורא, כאיזו אישיות שאיתה אנחנו כרתנו ברית ושעכשיו מלווה אותנו. קשה לתפוס את זה פשוט בצורה של כוח, כמשהו חסר חיים.

תשובתי: האם באמת קשה לתאר את זה? אפילו בעולם הגשמי שלנו יש המון כוחות שונים שאינם ידועים לנו. אז למה כל כך קשה לנו לתפוס את הקיום של הכוח העליון? להיפך, חוץ מכוחות, לא קיים יותר שום דבר.

כל מה שאני רואה סביבי, זה כוחות שמעוצבים בתוך התפיסה שלי, בצורה של כביכול דמויות גשמיות שקיימות: הטבע הדומם, צומח, חי ובני האדם. אבל בעיקרון, זה הכול התגלויות של אותו הכוח.

שאלה: איך אנחנו יכולים לפתח יחסים עם הכוח הזה?

תשובתי: זהו כוח הרצון. כאשר אנחנו יוצרים יחסים עם מישהו, אז באופן כזה משתמשים בכוחות שלנו כדי להתרחק או להתחבר, להתקרב, ליצור מגע. במציאות קיים רק כוח אחד, ושום דבר יותר חוץ מזה. למסקנה הזאת מגיעה בימינו אפילו הפיזיקה, שזה מדע חומרי טהור.

בחקירה יותר מעמיקה, החומר שאנחנו רואים הולך ונעלם, הוא קיים רק בתפיסה שלנו. כל העולם שמורגש על ידינו זה פרי דמיוננו. קיימים רק כוחות שפועלים ומשפיעים על המוח שלנו, מציירים שם תמונה שכביכול ניצבת מולנו. אבל כל זה תוצאה של עבודת כוחות, כמו תצוגה על מסך המחשב.

שאלה: וכל אחד מאיתנו, זה גם כן כוח?

תשובתי: אדם, זה רק כוח הקבלה. אבל הכוח הזה מורכב מכוחות קבלה שונים, המקושרים באיזה שהם יחסים. ולכן כל בני האדם נבדלים זה מזה. כוח הקבלה, זה כוח של הרצון לקבל.

אדם, זה רצון לקבל. אבל יש בו הרבה רצונות למילויים שונים ששזורים ביניהם. בכל אחד יש צירוף מיוחד משלו שאופייני לגברים, נשים, ילדים או מבוגרים. אולם למעשה, זהו רק רצון לקבל תענוג מכל מיני מקורות אפשריים.

שאלה: אז לְמה מתכוונים כשמדברים על קשר של העָם היהודי עם הכוח העליון?

תשובתי: אברהם לימד את האנשים כיצד להשיג את מטרת חייהם, את התוכנית הכללית של הטבע, אם יש להם כזה רצון. זה אפשרי, אם האדם משיג את כוח ההשפעה שנמצא מעלינו. ואפשר להשיג אותו בתנאי שאנחנו נבנה בינינו יחסים שיהיו דומים לכוח ההשפעה. לשם כך אנחנו צריכים להשיג אהבה לזולת, כמו אהבה לעצמנו, אהבה הדדית.

במידה שאנחנו נתחיל לגלות בינינו כאלה כוחות של אהבה, איחוד, שיתוף הדדי, אז בתוכם אנחנו נגלה את כוח ההשפעה.

שאלה: אם אנחנו ניצור בינינו יחסים של אהבה, הדדיות, אז נגלה בהם את אותו הכוח העליון, שאיתו, כמו שאומרים, העָם היהודי כרת ברית? מהו הכוח העליון הזה?

תשובתי: זהו כוח עליון של אהבה והשפעה, רצון לעשות טוב לאחרים מכוח האהבה שלנו. עָם, שיש לו קשר עם הכוח העליון, נקרא "העָם היהודי", יהודים, מפני שהוא מבין שחייב להיות איחוד בינינו עצמנו ובינינו לבין הכוח העליון.

כוח הקבלה ניתן לנו מהלידה, והוא גדול מאוד דווקא בעָם הזה, ולכן הוא נקרא "עם קשה עורף". אבל אנחנו מבינים שהוא נחוץ רק כדי שבעזרתו נגלה את כוח ההשפעה. כוח האגו בוער בנו ומרחיק אותנו זה מזה, בכך שמאלץ אותנו לחפש את כוח ההשפעה, את החיבור.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 483, 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ברית סודית עם הכוח העליון, חלק א'
לרסן על ידי השפעה
לאן מובילה אותנו תוכנית הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest