ברית מילה, בתוך הלב

ברית מילה, בתוך הלבשאלה: למה עושים ברית מילה?
תשובה: כל אדם שעולה לרוחניות נדרש לבצע לעצמו "ברית מילה".

למה הכוונה? כדי להגיע לרוחניות, עלינו לסלק מסך כל הרצונות שלנו חלק מסוים שנקרא "ערלה", ולא להשתמש בו.

הקשר עם הבורא, עם כוח האהבה והנתינה, מכונה "זיווג רוחני". זהו מפגש בין "הכלי והאור". חלק מן הרצונות שעתידים להתגלות בתוך הכלי, הנשמה שלנו, אינם יכולים לקחת חלק בזיווג הרוחני, כיוון שאין לנו אפשרות לתקן אותם לאהבה ונתינה.

רצונות אלה יכולים להיתקן רק בסוף ההתפתחות הרוחנית שכוללת מדרגות רבות. עד אז אין אפשרות להשתמש בהם, והתיקון שנעשה הוא רק להפרידם ולא לעשות בהם שימוש.

התיקון הרוחני של ברית המילה, כפי שמסביר האר"י, כולל למעשה שלושה חלקים: "מילה, פריעה ואטופי דמא". מדובר בשלוש דרגות של תיקון הרצון הנדרשות כדי להימצא ברוחניות.

ברית המילה מבוצעת באיבר המין כי ברוחניות זה מסמל את רצון הכלי להזדווג עם האור, רצון הנברא להתחבר עם הבורא. בעל הסולם כותב על כך בהרחבה בספרו "בית שער הכוונות".

טקס ברית המילה שאנו מבצעים בגשמיות לתינוק שנולד, כמו גם כל מנהגי ישראל, נוסד כהעתקה לברית המילה הרוחנית. בפעולה הגשמית אין שום דבר רוחני ודאי, אך היא מסמלת את מה שהאדם הבוגר צריך לבצע בתוך עצמו כדי להתפתח ברוחניות.

(מתוך התוכנית "שאל את המקובל" 34. לצפייה בתוכנית המלאה)

One comment

  1. ספר דרך עץ חיים, רמח"ל

    ועתה נחזור לשורש הענין. נמצא, כי הזיו אשר בהם – מהתעוררות המלך, והתעוררות המלך – ממעשה ישראל, הרי ישראל עיקר הכל. ולכן נאמר, "מה אדיר שמך בכל הארץ" – זה הוא הכח המקבל שם הקדוש בארץ בסוד "תנו עוז לאלהים" שזכרתי, "אשר תנה הודך על השמים" – הוא ההוד המתאצל בהתעוררות ומתפשט על השמים במשרתים העומדים שם. ופירש עוד תיקון גדול שנעשה על ידי בני האדם, והוא מה שאמר (תהלים ח ג):

    "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז",

    להרחבה,

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/19670

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest