דף הבית / אקטואליה / בריאות הרשת החברתית

בריאות הרשת החברתית

הערה: טוויטר הפעיל יוזמה חדשה, הוא מזמין מומחים לפיתוח דגם שימדוד את ה"בריאות" של הפלטפורמה הזאת. כך הוא מבקש להעלות את השאלה מה זו רשת חברתית בריאה?

תשובתי: אני מניח שכדי לענות על השאלה, צריך תחילה להבין מהי המשמעות של ההתפתחות שלנו. אז אפשר יהיה להעריך פלטפורמות מדעיות וחברתיות לפי מידת התועלת או הנזק שהן גורמות ביחס להשגת המטרה בדרך הטובה. אז "האבחון" של הרשתות החברתיות יתברר כחמור: "חולות סופניות".

אני מבין את האכזבה של יוצרי הרשת ממה שבני אדם עשו עם הילד שלהם. הבעיה כאן היא לא באינטרנט עצמו, אלא בזה שהאגו הוא זה שמנהל אותנו. עלינו לתקן את עצמנו ולא את האינטרנט. ללא תיקון עצמינו, שום דבר לא יעזור. בני אדם יעקפו הכול, מפני שהאגו הוא שמניע אותם.

טוויטר בפרט והאינטרנט בכלל צריכים להתחיל לעסוק רק בדבר אחד, בחינוך מחדש. צריך למלא את החלל הווירטואלי, במה שמועיל להתפתחות קשרים הדדיים טובים בין בני אדם. אני לא סגפן ולא תומך בהגבלה, אבל בני אדם הפסיקו לקרוא, הפסיקו לצרוך מידע נורמלי, שכחו כיצד לחשוב, לעשות בירורים, להזדהות. למעשה הם די אומללים.

היום ברשת שאופפת את כולם רבים עוסקים במה שבא להם, פרט לעיקר, בעצמם! אדם, השקוע במסך המרצד, הוא כמו "מכושף", ואינו משתוקק למשהו נעלה יותר, לעצמו במדרגה הבאה. לכן, הגיע הזמן להשתמש באותה רשת באופן שונה, לצורך עלייה, לטובת כל בני האדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest