דף הבית / קבלה ומדע / בקטריות מגיעות להסכמה זו עם זו

בקטריות מגיעות להסכמה זו עם זו

מתוך מחקר שקראתי על היכולות החברתיות של בקטריות: הגעה להסכמה וחלוקת תפקידים חברתיים בתוך קהילה, נחשבות ליכולתם של בעלי חיים נעלים ובני אדם. אבל מדענים גילו שהתנהגות חברתית, כמו חלוקה לתפקידים חברתיים, מצויה גם בבקטריות.

מדענים אלו חקרו שכבות שמורכבות מתאים בקטריאליים וחומרים שמופרשים על ידם, דבר היוצר מטריצה חוץ תאית. מושבות אלו יציבות, מסייעות לחיידקים ומגינות על הקהילה שלהן מהפרעות חיצוניות שליליות. ברור שהחברים הפנימיים והחיצוניים של המושבה זקוקים זה לזה, למרות האינטרסים הסותרים זה של זה. זהו מצב שכיח גם אצל בקטריות וגם אצל בני אדם, והמוצא היחיד כאן הוא ללמוד להגיע להסכמה, ליכולת לתאם את ההתנהגות שלהם. היכולת לנהל משא ומתן ולהגיע להסכמה עם עמית מתחרה, נושאת יתרונות אבולוציוניים אפילו לבקטריות.

לדעתי, זה אותו האגו שמאלץ את האויבים להגיע להסכמה כדי לא "ללכת לאיבוד לבד". הכול מתרחש ברמה של העולם שלנו, לכן אין מה להתפלא מהתנהגות כזאת אגואיסטית ובלתי-הכרתית בבקטריות, זה מוצג בבירור על ידי כל חיבור של אלמנטים אגואיסטיים, למשל: אטומים בחומר הדומם. כל חומר הוא אגואיסטי ולכן כל חיבור שלו, זה לא יותר מאשר אותו חיבור אגואיסטי, רק ברמה יותר גבוהה. ואילו איחוד רוחני, שהוא נעלה יותר, מתרחש לא למען רווח אגואיסטי, אלא מעל לחשבון האגואיסטי, למען עיקרון נעלה, הבורא, שנתפס ומובן רק על ידי אדם שניחן בתכונה המיוחדת הנקראת "הנקודה שבלב", ורק תחת השפעת הכוח העליון, האור מקיף, "המאור המחזיר למוטב".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest