דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / בקֵרֵב "חיות השדה"

בקֵרֵב "חיות השדה"

"ואם תלכו עמי קרי ולא תאבו לשמוע לי ויספתי עליכם מכה שבע כחטאתיכם: והשלחתי בכם את חיית השדה ושכלה אתכם והכריתה את בהמתכם והמעיטה אתכם ונשמו דרכיכם" (ויקרא, בחוקותי, כ"ו, כ"א-כ"ב).

"והשלחתי בכם את חיית השדה" מסמל שמתחיל תיקון פעיל של האדם בעזרת הכוחות והתכונות השליליים שהוא הוליד. קשה מאוד להסביר את המשל הזה, מפני שהכול מתרחש בתוך האדם, בתוך הרֵגשות שלו.

תאר לעצמך שאתה חי עם המשפחה שלך בג'ונגל ופתאום מתחילה פלישה של חיות השדה. לא ידוע מאיפה הן מתאספות ומסתובבות סביבכם. ואיזה פחד אתם חווים בזמן האיום הזה הממושך והמתיש על חייכם!

בנסיבות הללו היינו מסכימים בכלל לוותר על החיים, אבל הכוח העליון עושה כך שאנחנו מתחילים להתגונן, מתחילים להוקיר את החיים שלנו ולא יודעים לאן לברוח ומה לעשות! אנחנו מגיעים למצב שאנחנו מוכנים לבגוד בחברים, במשפחה, העיקר לברוח מזה. בכזו צורה מראים לך: מי אתה באמת. האדם מגלה את הטבע האמיתי שלו. זוהי הכרה טובה, נכונה!

הערה: לא מזמן בנפאל הייתה מפולת שלגים, שכתוצאה ממנה נהרגו קרוב ל-40 בני אדם. שמעתי ברדיו סיפור מזעזע. אדם צעיר סיפר שהוא ברח, השאיר את החבר שלו, וברגע כלשהו הבין שהשאיר אותו למות, חזר לאחור, אבל כבר היה מאוחר. ועכשיו זה לא מרפה ממנו, הוא צריך לחיות עם זה כל חייו…

תשובתי: כן, והכול נעשה כך במכוון, כדי שהאדם יבין את הטבע שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest