דף הבית / אקטואליה / בעיית הגזעים החריפה בזמן כהונתו של אובמה

בעיית הגזעים החריפה בזמן כהונתו של אובמה

דעה: גזענות, זה החטא הקדמון של ארה"ב, שהתפתח לאורך כמה מאות שנים, תחילה בצורת עבדות ואחר כך בצורה של חוקי הפרדה, מאוחר יותר כהבדלים חברתיים וכלכליים היוצרים הבדלי מעמדות.

ברק אובמה הודיע בשנת 2004, ש"אין אמריקה שחורה ואמריקה לבנה, אלא יש רק ארצות הברית ואמריקאים". אבל, היחסים בין קבוצות האוכלוסייה בקדנציית הנשיאות שלו הידרדרו. בשנת 2008 30% מהאמריקאים ציינו שהיחסים בין האמריקאים השחורים לבין האמריקאים הלבנים הם רעים, ובשנת 2016 סבורים כך כבר 53%. אמריקאים שחורים רואים שעדיין מתייחסים אליהם אחרת, בפרט המשטרה. כולם יזכרו במשך זמן רב, שבארה"ב היה נשיא אפרו-אמריקאי ראשון, ושההבדלים בין השחורים והלבנים בזמן כהונתו העמיקו.

תגובתי: אני רואה שתי סיבות להחמרה בבעיה, האחת היא האגו שגדל, הוא לא סתם גדל, אלא הוא הפך להיות אינטגרלי, ולכן אי אפשר לנטרל אותו בעזרת חינוך רגיל אלא רק על ידי חינוך אינטגרלי, וזו גם הסיבה השנייה, העולם הפך להיות אינטגרלי, לכן יש להראות לכולם ולאנשים שונים שרק חיבור ואיחוד במעגל מתקן את כל הפגמים של החברה, עלינו ללמד את האנשים לפתור את כל השאלות דווקא בצורה כזאת במעגל, כי במקרה כזה הן יפתרו על ידי הכוח העליון שנמצא באיחוד.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest