בעד נקיות השורות

מתוך שיעור מקדים בכנס בסנט פטרבורג.

שאלה: אנחנו עשינו הכנה טובה מאוד לכנס. איך אפשר להפוך את כל המאמצים להתקפה אחת של כל הקבוצה העולמית?

תשובתי: אנחנו צריכים להבדיל בצורה מדויקת בין אלה שאיתנו בדרך, לבין אלה שלא איתנו. זוהי דילמה שכל הזמן מכרסמת בתוכי. אני אחלוק איתכם את מה שאני מרגיש.

מצד אחד, ההשגה הפנימית, השגת המטרה שלנו, דורשת העמקה פנימית מתמדת, חיבור פנימי תמידי. בזה מסתכמת כל העבודה השיטתית מיום ליום.

איך אני יכול להתעלות מעל עצמי, להתחבר עם האחר, להיות בתוכו, ואחר כך דרכו להתכלל באחרים ובכל העולם? האם אני יכול לעשות את זה? האדם צריך כל הזמן להרגיש ולכוון את עצמו בצורה כזאת. לשם כך הוא צריך כל הזמן להתרכז בתוך עצמו. לכן העבודה הזאת נקראת עבודה פנימית.

יש מעט אנשים כאלה: יכול להיות מיליון, שני מיליון או שלושה, כמה מהם אפשר לאסוף בעולם כולו? זוהי קבוצה לא גדולה של אנשים, ויכול להיות שהיא תלך ותקטן במידת התקדמותה קדימה. אחרת אנחנו לא נצא לדרגה, שבה נוכל לספק התגלמות ממשית של השיטה, של המימוש שלה. אנחנו חייבים לעשות את זה.

לכן אני פשוט חייב לומר לכל מי שלומד באופן שיטתי, ואת מי שאני מכיר כבר הרבה שנים, שאני לא יכול להתפזר ולהרשות לדלל אותנו עם כל מי שאפשר.

אני מדבר על אותם אנשים שהיו איתנו, אבל עזבו אותנו, הלכו לאן שהוא, נשרו, ופתאום ביום האחרון מצהירים: "אנחנו גם כן רוצים להשתתף בכנס". אסור!

אני בשמחה הייתי לוקח את כולם, אבל אז אני בוגד בכם. אני מדבר ברצינות. ובזה כל הדילמה שלי, מפני שאני חייב להביא לפחות כמה מאות (יכול להיות כמה אלפים או אפילו יותר) עד למצב, שבו כל אחד מהם ישלוט באופן ממשי בשיטה הזאת, יוכל לנהל אותה ולשאת אותה הלאה.

מתוך שיעור לפני הכנס בסנט פטרבורג, 11.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזדמנות של פעם בחיים
ארבעה תנאים
עם מי לצאת להתקפה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest