דף הבית / אקטואליה / בסין שוחד משמעותו גזר דין מוות

בסין שוחד משמעותו גזר דין מוות

שאלה: בסין נקבע כי עבור לקיחת שוחד של שלושה מיליון יואן (436 אלף דולר) ומעלה, ניתן גזר דין מוות. סכום הכסף שנלקח כשוחד נקבע כ"גדול", "עצום" או "עצום מאוד", ובהתאם לדירוג זה בית המשפט גוזר עונשי מאסר שונים או עונש מוות. האם התורה מתירה עונש מוות?

תשובתי: כן, בתורה מוזכרים ארבעה סוגים של עונש מוות: שריפה, חנק, סקילה ועריפת ראש. כל הסוגים הללו נובעים משורשים רוחניים. באותם זמנים רחוקים נתנו עונשי מוות לעיתים כל כך נדירות כך שעונש מוות נחשב לאירוע חריג. אפשר לספור על כף יד כמה מבני העם היהודי נידונו למוות במהלך אלף שנות קיום העם לפי חוקי התורה. פרק זמן של 70 שנה שבמהלכו בוצע גזר דין מוות אחד, נחשב לפרק זמן ברברי. באותם זמנים הסנהדרין קיבל את ההחלטה הסופית בדבר העונש, אבל המקרה נבחן במשך שנים ונדון בצורה כל כך זהירה ולאורך זמן רב, עד כי האדם יכול היה כבר למות לפני קבלת ההחלטה, ואז המקרה היה נסגר. ספק אם חוקים אלה התאימו לשימוש בעמים אחרים מפני שהעם היהודי נבנה על עקרונות רוחניים.

אינני יודע אם בימינו העולם זקוק לעונש מוות, אבל אין לי ספק שהוא זקוק בהנהגת חינוך חובה בכל העולם. האנושות נגועה באגואיזם שמתפתח כמו וירוס וחודר לכולם, החל מילדים קטנים וכלה בזקנים ביותר. איננו מודעים לכמות השכבות של ״הקרום האגואיסטי״ ש"מלופפות" סביב כל אחד מאיתנו, איננו מרגישים זה את זה ומתייחסים זה כלפי זה לפי ערכים שאינם תואמים לחלוטין לתקשורת הנכונה והרצויה בין בני האדם. העולם מתדרדר ואם לא ננחיל בצורה כלשהי חינוך רוחני, אנושי, חברתי, אז הוא יהפוך להיות ברברי לגמרי. כל הבעיה היא בנו.

שאלה: איך אפשר לחנך מחדש את האנושות כולה, המונה שמונה שבעה מיליארד בני אדם? זה נשמע כמו פנטזיה.

תשובתי: לא ניתן לחנך שבעה מיליארד בני אדם, אבל אפשר לחנך מחדש את ה-3-4 מיליון בני אדם שחיים בישראל. אם היהודים היו מבינים שגורל העולם מונח על כתפיהם ושהם ניצבים בפני איום השמדה, לפני שואה חדשה, אז כל הבעיות היו נפתרות. אני מדבר על כך כבר שנים רבות, אבל בעת האחרונה מתגלות יותר ויותר בעיות עולמיות למיניהן, בעיות באונסק"ו, באו"ם, בחירות בארה״ב, בעיות בשוק האירופאי המשותף, ברוסיה, בסוריה, בכל מקום. עלינו לפקוח עיניים סוף סוף ולראות שכל ההתגלויות האגואיסטיות הנוראיות האלה מתרחשות באשמתנו. עלינו להסביר זאת לעם היהודי מפני שכל העולם יפנה אלינו וידרוש תשובה, ידרוש "שכר" עבור מאות השנים שבהן הוא חווה ייסורים כתוצאה מחוסר הבנה וחוסר מוכנות לבצע את המשימה המוטלת עלינו. גם כל מה שנוגע לעונש מוות בסין שייך אלינו. כל הרע שבעולם בכל דרגות הטבע, הדומם, הצומח, החי ובני האדם, נובע כתוצאה מהתנהגותו של העם היהודי, לכן העולם מתחיל לפנות אלינו ודרך השנאה שלו כלפינו, בתת מודע, הוא דורש מאיתנו לבחון מחדש את התנהגותנו. כדאי שניקח את עצמנו בידיים ואז גם לנו וגם לעולם כולו יהיה טוב! אין דרך אחרת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest