דף הבית / כלכלה / כסף / בנקאית מוול סטריט יוצאת בהכרזה מפתיעה

בנקאית מוול סטריט יוצאת בהכרזה מפתיעה

דעה: (קטרין אוסטין פיטס) מדינות העולם נמצאות בעבדות חוב קבועה ואילו ערכים גשמיים נעלמים כל שנה. את החובות האלה אי אפשר לפרוע אפילו מבחינה מתמטית. נכון לעכשיו החוב הגלובלי הכולל הוא 90 טריליון דולר, בשנת 2013 התמ"ג העולמי נאמד בכ- 87 טריליון דולר, שהם 74,310 מיליארד דולר במונחים נומינאליים. התוצר העולמי הגולמי (ערך פעילות פלנטרית בשנה) מוערך בכ– 78 מיליארד דולר. כלומר קרוב לשנת ייצור של כל אדם על פני האדמה מגיעה לכיס של מישהו אבל למי בדיוק, אף אחד לא יודע. כיצד הדבר אפשרי?

החוב הגלובלי יכול בהחלט להיות שייך לישוּת מחוץ לכדור הארץ, אני הנחתי שכלכלת כדור הארץ היא מערכת סגורה וזה אומר שאם החוב ניתן, אז אנשים אחרים הם בעלי החוב הזה. אם הנפקנו מניות, אז המניות הללו שייכות לאנשים אחרים. אבל אם תבקשו ממני לתאר את המודל הכלכלי על פני כדור הארץ, הייתי אומרת שכדור הארץ מהווה קרן השקעות בנדל"ן, מפני שאנחנו משלמים דיבידנדים במקום כלשהו למישהו כל שנה. זו עובדה שכל שנה חלק גדול של מוצרים המיוצרים בעולם "מתאדה" באוויר מבלי שמישהו יישא אחריות לכך. אפילו ארגוני חשבונאות של הממשלה שאחראים על המעקב והרישום של כל ההוצאות שלנו, לא יכולים לענות על שאלה זו בשום דרך. הכסף פשוט נעלם, החוב צומח בטור הנדסי ואף אחד לא יכול להסביר מי בדיוק הוא המקבל. מי הוא בעל החוב הזה? אני לא יודעת, אבל אני יודעת שכנראה הפיקוח הוא דרך החוב. מפני שניתן לנהל חברה באופן בלתי נראה, בדרך של וויסות דרך החוב.

תגובתי: את התוצר הגולמי ש"מתאדה" בולע האגו העולמי! בנוסף, כוכב הלכת שלנו הוא לא מערכת סגורה מפני שהאגו הוא אוניברסלי. כל זמן שלא נבטל את האגו בכך שנחליף אותו באלטרואיזם, האגו יבלע את המאמצים שלנו מבלי שייתן בתמורה כל הכנסות והתחייבויות. אם נוסיף לכך גם את היעילות של המאמצים ואת הייסורים שלנו שמתלווים לאובדן, אז יהיה ברור שאין מפעל פחות יעיל מאשר מפעל החיים ב"משטר אגואיסטי".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest