דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / בניית החברה העתידית

בניית החברה העתידית

photo_rav_gh70_046.gif

שאלה: יש לי שאלה לגבי החברה העתידית. נולדתי וגדלתי באזור שהיה שייך ליוגוסלביה לשעבר, עם הקומוניזם שהושתל שם מלאכותית. אני עוד זוכר את התחושות הטובות שהיו לכולם בחברה ההיא, למרות שבסופו של דבר הכול התפרק וגרם למלחמה איומה.
אחרי שקראתי חלק מהמאמרים באתר שלכם קשה לי להבין את אחד העקרונות המופיעים במאמרו של בעל הסולם "בנין החברה העתידית", אות כ"ו, שבו אני רואה סתירה למאמרים אחרים. במקום זה נאמר כי דווקא היהודים צריכים להיות חלק מההנהגה העתידית האלטרואיסטית, מפני שהם סבלו יותר מכולם בכל ההיסטוריה, ולכן הם הכי מנוסים ויודעים איך להנהיג את הכול. לעומת זאת, במאמרים אחרים נאמר בבירור שהבורא קורא לכל העמים להתאחד, והמילה ישראל פירושה ישר-אל ולא אזרחי ישראל הנוכחיים או היהודים.
איזה הסבר הגיוני יש לדברים האלה? האם אתה יכול להסביר לי את זה, כמו כן גם לאלה שמאמינים ב"קונספירציה היהודית"?

תשובה: מבחינה היסטורית, יצא כך שכל אלה שכבר עברו בעבר את התיקון הם בעלי הפוטנציאל הרוחני הפנימי. הם הגיעו ועלו מבבל עד לדרגת בית המקדש, ואז נפלו מדרגת "ואהבת לרעך כמוך" הרוחני עד לעולם הזה ,של "שנאת חינם" – ואתה בדעותיך הקדומות כלפיהם רק מכיר בכך. הם אלו שנמצאים בראש הפצת שיטת התיקון של כל העולם – לשם כך הם עברו את הדרך הזאת!
כל מי שמצטרף אליהם נקרא גם הוא ישראל (ישר-אל – המשתוקקים לבורא), ובהדרגה גם כל היתר מצטרפים לתיקון, ומגיעים לגמר התיקון של הנשמה הכללית, של "אדם". פרטים ב"הקדמה לספר הזהר", ס"א – ע"א.

שיעורים על פי המאמר של בעל הסולם "בנין החברה העתידית"

שיעורים על פי "הקדמה לספר הזוהר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest