דף הבית / חינוך, ילדים / במרדף אחר המילוי

במרדף אחר המילוי

שאלה: ישנם אנשים שכמעט כל שנה מחליפים מקום עבודה במרדף אחר משכורת גבוהה יותר או משרה טובה יותר. האם כדאי להחליף מקום עבודה בשל הכנסה גבוהה יותר?

תשובתי: האדם צריך בכל זאת להבין מה מאלץ אותו לכך. או שזו השפעת החברה שכופה עליו את דעתה שחברה (מקום עבודה) חדשה היא יותר יוקרתית והרכב שבו הוא ייסע שם יהיה הרבה יותר יוקרתי. או שנוח, נעים ומועיל לו יותר שם עבור הגוף והנשמה, ולכן הוא עובר לשם מבלי לשים לב לתצוגת היוהרה הַהוֹמה סביבו.

אם הוא יחשוב על כך, אז הוא יעשה בחירה נכונה יותר. ודאי, לפעמים צריך להחליף מקום עבודה, אבל כדאי לברר האם השינוי הזה נובע מתוך החלטה עצמית של האדם או תחת השפעת הסובבים שפשוט מאלצים אותו לעשות את זה, שאחרת הוא כביכול לא שווה בעיניהם.

שאלה: אבל איך הוא יכול לעמוד בפני הפיתוי הזה? כי אם אתה מומחה בעל ערך רב, אז "ציידי הראשים" מחברה (מקום עבודה) אחרת מוצאים אותך ומציעים לך הצעה מעניינת יותר.

תשובתי: מובן, שהאדם בוחר, אבל זה צריך לבוא מתוך קריטריונים אישיים שלו. אם זה תופס אותי, מעניין אותי ומופיע אצלי מילוי בחיים, זה עניין אחר. ההחלטה אינה צריכה להתקבל תחת השפעת האופנה או לחץ מהסובבים, אלא לבוא אישית מהאדם עצמו, בזה הבעיה. האדם בדרך כלל מבזבז חלק גדול יותר מחייו, אם לא את כל חייו, כדי לשרת דעה זרה.

אם הוא היה נותן באופן ברור דין וחשבון לעצמו, שהוא מנוהל דווקא על ידי דעתו הוא, אז זה כבר עניין אחר.

שאלה: האם האדם יכול לברר בתוכו של מי הדעה הזו?

תשובתי: שידבר עם בן/בת הזוג, עם ההורים, כלומר יתייעץ עם אלה שאוהבים אותו, ולא עם אנשים מהצד.

אבל אם זו עבודה שכובשת, מושכת אותו, שבה הוא מרגיש מעוף, אז ודאי, לא כדאי להחליף אותה בשום דבר, כי בעבור זה אפשר לעבוד גם בחינם.

אני בעד שהעבודה תמלא את הצרכים הפנימיים שלנו, משיכה למשהו חדש, מושך ומסקרן. כי אנחנו כמו ילדים, במיוחד הגברים.

הגבר אינו מוליד ולכן כל חייו נשאר ילד. הוא צריך להרגיש בעבודה אלמנט של משחק. אבל אם בעבודה שמוצעת לו לא קיים אלמנט של משחק, לא כדאי להסכים בעד שום סכום כסף, אחרת זו תהיה פשוט עבודת פרך. אלה הם החיים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 3, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שינויי צורה מפליאים
יותר טוב שאני אהיה מנקה רחובות…
משכורת גבוהה לא מצילה מדיכאון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest