דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במצב של ציפייה לחיים

במצב של ציפייה לחיים

הספר "תלמוד עשר הספירות" מספר על מבנה הנשמה שלנו ועל אותן הפעולות שהיא מבצעת. אך הנשמה הזו קפאה עכשיו ללא תנועה, כאילו במצב של ציפייה, מוכנות, במצב המינימלי הדומם שלה. ובמידה שאנחנו לומדים, לומדים אותה, היא מתעוררת וקמה לחיים.

אנחנו יכולים לעשות את זה אפילו בצורה בלתי הכרתית, בלי לעשות עם עצמנו חשבון כיצד כל זה קורה, אלא פשוט לקרוא את הספר הזה. גם זה טוב, בכך אנחנו כבר מעוררים את המאור המחזיר למוטב, אך אנחנו מזרימים את הדם למערכת רק בעוצמת דרגת ה"דומם".

ואם אנחנו רוצים להשתתף בעבודה הזו בצורה הכרתית ולהרגיש כיצד פועל בנו האור, כלומר לא רק לקרוא "תלמוד עשר הספירות", אלא להמשיך ולעורר את פעולת המאור בצורה הכרתית, כך אנחנו מזרימים לנשמתנו זרמים שונים של אור החיים והנשמה מתעוררת.

ואז אנחנו מרגישים את הפעולות שלה, ובזכות כך אנחנו מגיעים להבנה, השגה, הרגשה, השתתפות. הכול תלוי במידה שבה אנחנו מזדהים עם הכתוב, כשאנחנו מבינים שמדובר על הנשמה שלנו. השם "נשמה" מכונה "חלק אלוקה ממעל", כלומר הרצון להנות המתוקן על ידי הכוונה להשפיע. חלקיק עליון אחר לא יכול להיות בנו.

וכך בהדרגה, אנחנו לאט לאט מתקדמים על ידי כך שמושכים על עצמנו את הכוח המזרים לתוכנו את כוח החיים הרוחניים. בסופו של דבר, האדם מתחיל להרגיש ולהתכלל בצורה פרקטית בכל התהליכים שעליהם מדבר הספר. בדיוק כמו המחבר של הספר שהשיג את כל המתואר באותה הדרך.

מתוך השיעור לפי "תלמוד עשר הספירות", 19.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בעקבות המקובלים אל העולם העליון
המפתח לקשר עם הבורא
מדריך לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest