דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במפגש של שתי אנרגיות

במפגש של שתי אנרגיות

כנס בסנט פטרבורג. שיעור מקדים מס' 2.

השיטה הרוחנית בנויה על ידיעת השבירה של הרצון הכללי, של נפילתו וירידתו מהתכונה האלטרואיסטית של הדדיות. מלכתחילה, התכונה הזאת הייתה הרצון הכללי, אבל כאשר האור העליון נכנס לתוכו, הוא נשבר.

אבל על ידי התכונות החיוביות שלו, אהבה, קשר, השתוקקות לאיחוד, האור הקנה לרצון הזה תכונות הפוכות לגמרי, אגואיסטיות. יוצא, שהיום אנחנו הפוכים ומנוגדים לגמרי לאור.

כל התכונות שאנחנו מגלים ושנגלה בתוכנו בהמשך, יתחילו להתגלות בנו כיותר ויותר גרועות. כי בזה שאנו מתקדמים קדימה, כבר יהיה לנו ידע, מיומנות, ניסיון, כוח, איחוד, עזרה הדדית, ולכן יתחילו להתגלות לנו רצונות יותר ויותר אגואיסטיים וגסים.

כל מה שמתגלה בנו, מנוגד לכוח האור המאחד, לְמה שאנחנו צריכים להיות. הכוונות הכי טובות שלנו, הדחפים הטובים, כל מה שהיה וכל מה שיש, מתגלה כהפוך למצב הנכון והמתוקן שלנו.

בינתיים אנחנו לא יכולים לומר מה מהווה בפני עצמו המצב המתוקן, כי אין לנו לזה הרגשות מתאימות, שׂכל מתאים.

אני לא יכול להרגיש את המצב המתוקן שלי מתוך המצב הלא מתוקן, מפני שאני צריך לחבר את עצמי עם האחרים באיזו דרגה מסוימת, ואז יופיע אצלי שׂכל ורצון רוחני, כלומר יתגלה המצב הנכון שלי גם בלב וגם במוח, כלומר גם ברצונות וגם בכוונות. אני אוכל לעשות משהו. אבל עכשיו אני עדיין לא נמצא בו.

לכן הבעיה היא בזה, שהאדם אף פעם לא יכול בעצמו לתקן את עצמו. כמה שהוא לא ישתדל, אי אפשר לקפוץ מעל לראש! הדבר היחיד שאפשר לעשות, זה לבקש. כאשר אנחנו משתוקקים למצב הבא, הרצון שלנו, הבקשה שלנו לבורא מזמינה עלינו השפעה של האור העליון. אנרגיה שלילית שאותה אנחנו מעוררים, מושכת אלינו אנרגיה חיובית של האור, ובאופן כזה אנחנו מיתקנים.

הכול קורה לפי חוקי פיזיקה מדויקים. אין כאן שום קסמים, כשפים, שום תפילות שמקובלות בחברה. תפילה, זה רצון שיוצא מהלב, כדי שיתגלה הכוח העליון בכוונה נכונה לאחרים, בחיבור ואהבה.

כאשר אני כביכול מבקש עבור האחרים (כי בעצם אני אגואיסט ולא יכול לבקש עבורם, אבל אני רוצה שיהיה לי כזה רצון), אז הבקשה המקדימה הזאת, כלומר הרצון השלילי עדיין מזמין את האור העליון, את האנרגיה החיובית.

הכול בנוי רק על זה שאנחנו נבקש מצידנו, נדרוש, ניצור בתוכנו תנאי הכרחי כדי שהאור העליון, הכוח העליון המאחד, שכולל בתוכו את כל הטבע ההרמוני והמאוחד, יתגלה בנו בכזאת צורה, שאנחנו נהפוך להיות גם כן כאלה מאוחדים והרמוניים.

ברגע שהוא מבצע עלינו את הפעולה הזאת מאותה הרמוניה, מאותו האיחוד שאותה אנחנו מקבלים באופן כזה, אז אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו שנמצאים בהרמוניה, בהשגת הכוח הזה, מפני שהוא זורם במחזוריות בינינו וקושר אותנו. זה נקרא גילוי הבורא בנברא.

מתוך שיעור מקדים מס' 2 לכנס בסנט פטרבורג, 18.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות כלי, המגלה את האור העליון
מווסתי האור
מאבד את עצמי בחברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest