דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במחלוקת עם המציאות החדשה

במחלוקת עם המציאות החדשה

process_poshel_100_wp.gif

שאלה: בעבר האנושות וויסתה איך שהוא את הרע שלה, ואילו בימינו נוצר הרושם שהרע יצא לחופשי…

תשובתי: אנחנו התקדמנו והתפתחנו בעלייה מתמדת, האגו שלנו גדל עם השנים, עד ש"התעגל". אנחנו כל הזמן ידענו מה לעשות איתו, איך לאזן אותו. פעם אחר פעם הוא היה דוחף אותנו קדימה להישגים חדשים. תמיד הסתדרנו איתו: בנינו, המצאנו, הוספנו משהו. החיסרון דחף אותנו הלאה יותר ויותר, ואנחנו היינו מגיעים למילוי. ואם לא היינו יכולים להשיגו ישירות, אז היינו עושים מהפכות.

הדורות התחלפו, הייתה תקופה של עבדות, אחר כך פיאודליזם, ימי הביניים הוחלפו בקפיטאליזם, ובסופו של דבר, הגענו לשלב האחרון, הקומוניזם. כי במצב "מעוגל" לא יכול להיות שום דבר חוץ מקשר הדדי המבוסס על ערבות.

כאן צריך לומר, שהבורא הוא זה שמעורר כל פעם חיסרון, והנברא מקבל כל פעם מהחיסרון הזה כוח ושׂכל כדי לממש את החיסרון. חיבור של עידנים ורגעים מיוחדים מאופיינים על ידי מהפכות, מפני שמעברים כאלה אפשריים רק על ידי צרות, שינויים דרמטיים.

לכן היום, במצב הנוכחי, אנחנו חייבים להתנהג בהתאם להנהגה החדשה. כל הגישות והשיטות הישנות שלנו לא יעבדו היום, הן כולן היו טובות עד לאותו הרגע שבו התחלנו "להתעגל", ועכשיו נקבל מכות מפני שאנחנו לא מתאימים את עצמנו למתרחש מסביבנו.

אלה לא רמיזות של מישהו, אלא מהלך טבעי של העניינים: אם אתה לא תואם לתנאים החיצוניים, אז אין מה להאשים מישהו בתוצאות. למשל, מה הטעם להאשים אחרים אם יצאת החוצה ובחוץ יש חורף וקור של מינוס 47 מעלות ללא בגדים חמים? באופן זהה אנחנו היום נכנסים לעולם חדש, מבלי שהתאמנו את עצמנו אליו.

בעידן החדש כבר הוברר מדעית, שנדרשת לנו רמה יותר גבוהה של חיבור, שיתוף פעולה, הידוק בינינו. אבל אנחנו נשארים כפי שהיינו ולכן לא מתאימים למציאות החדשה, לכוח ההנהגה שסגר אותנו במערכת "עגולה". כבר יותר ממאה שנים מדענים ומומחים כותבים על כך, אז מי אשם אם אנחנו לא שומעים?

חוסר ההתאמה הזה עם התנאים שהשתנו יעלה לנו בפשיטת רגל גלובלית, קריסה מערכתית ואולי גם במלחמת עולם. ואיך יכול להיות אחרת, אם אנחנו בצורה עיקשת לא רוצים להתאים את עצמנו לאיחוד ולחיבור שאותו דורש המצב שנוצר? אנחנו דומים לאדם שהרג את ההורים שלו ומבקש מבית המשפט רחמים מפני שהוא יתום.

לכן, הגיע הזמן להתאים את עצמנו לעולם הגלובלי, מה גם, שהוא ימשיך "להתעגל" יותר ויותר. אי אפשר להמשיך לחיות כמו בעבר. הדרך היחידה היום, זה איחוד וחיבור, בהתאם לעולם שהופך לנגד עינינו לאחד שלם.

מתוך שיעור על המאמר "השלום", 21.12.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest