דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / במה תלויה עצמאותה של ישראל

במה תלויה עצמאותה של ישראל

שאלה: קיימות פרשנויות שונות על עצמאותה של מדינת ישראל. אנשים דתיים אומרים, שזה ביצוע של מצוות התורה, ואילו חילוניים סבורים, שזה החג המדיני והלאומי החשוב ביותר שעליו הכריזו במושב הראשון של הכנסת לאחר הניצחון במלחמה. מהי לדעתך עצמאותה של ישראל?

תשובתי: עצמאותה של מדינת ישראל, לא נקבעת בתאריך מיוחד בלוח השנה, או על ידי ניצחון באחת המלחמות ולא בקיום מצוות על ידי החלק הדתי של האוכלוסייה או של כל אזרחי המדינה. עצמאותה של ישראל נקבעת רק על ידי המבנה הפנימי שלה, שיהיה דומה למערכת הכללית של הבריאה.

עם ישראל לא הופיע לפני שבעים שנה, אלא ראשיתו בערך לפני 3500 שנה בבבל העתיקה תחת הנהגתו של אברהם, שאסף אליו קבוצת אנשים במטרה של חיבור בני אדם על פני הפירוד והשנאה ביניהם, כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". כולנו נמצאים במצב של דחייה זה מזה (וזה עוד בלשון המעטה), ואילו עלינו לשתף פעולה בינינו באופן הדדי, להתאחד! ומעל לכל המחלוקות לבנות גשרון של יחסים הדדיים נכונים וטובים. לכן אברהם אסף קבוצה של בבלים עתיקים, שהיו עד כדי כך בלתי נסבלים זה על זה, עד שהפסיקו להבין זה את זה, והחל ללמד אותם כיצד להתאחד. בהמשך הקבוצה הזאת החלה להיקרא העם היהודי.

אבל יהודים, זה לא עם, לא לאום, אלא השתייכות למערכת יחידה של יחסים הדדיים נכונים. לכן המצווה העיקרית של התורה היא "ואהבת לרעך כמוך". מי משתמש בכלל זה? אף אחד, פרט למקובלים. לחכמת הקבלה יש השקפה קונקרטית בעניין זה, היהודים לא יתקיימו כעם עד שיתחילו לעבוד על חיבור שהופך אותם לאחד שלם, כדי להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד".

אמנם עדיין לא השגנו מצב זה, אבל עלינו להתחיל להיאבק עליו. המאבק הזה, יהיה המאבק על עצמאותנו, על עצמאות מהאגו שלנו, שמפריע לנו להתקיים כעם במדינתו. אם נצליח להתחבר באהבה ובקשר בינינו, אז נפסיק לפחד מאויבים ובכלל, מפני שהכוח העליון יגן עלינו. הכוח העליון, זה הכוח האינטגרלי הכללי של הטבע. בהיותנו בכזאת תלות אינטגרלית כוללת נכונה זהה, כמו כל חלקי הטבע, נוכל להגן על עצמנו ולהימנע מכל הבעיות, לחלוטין.

יתרה מכך, כך נבצע את חובתנו ביחס לעולם, שספוג עכשיו באנטישמיות ובשנאה כלפי העם היהודי, רק מפני שהעם היהודי אינו מבצע את המשימה שלו, לא מראה דוגמה נכונה של חיבור בין חלקי החברה שהעולם כל כך זקוק לו. אנחנו המקובלים, מקווים שכל בני האדם, ובראש ובראשונה היהודים ישמעו, שבזה למעשה מסתכם המימוש של הבראת העולם והפתרון לכל הבעיות שלו. העם היהודי צריך להראות כמנהיג ואז באמת נבין בשביל מה אנחנו קיימים, למה אנחנו מיוחדים, במה מתבטאת הייחודיות שלנו וההפרעה לכל שאר העולם, ולְמה העולם מחכה מאיתנו. והעולם מחכה דווקא לתיאוריה וליישום של שיטת האיחוד האינטגרלית, שתציל את האנושות בשלב זה של ההתפתחות שלה. אז, נחגוג את יום העצמאות. ובינתיים עלינו רק לשאוף לזה. עצמאותנו תלויה רק בחיבור הכולל, כאשר מעל לכל הבעיות של העם היהודי אנחנו נוכל ליצור גשרונים של קשר טוב בין דתיים וחילוניים, ימניים ושמאלנים, ושאר שכבות של האוכלוסייה והמפלגות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest