דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה תלויה התפתחות הנשמה?

במה תלויה התפתחות הנשמה?

"כמו כן בענין הנשמה, האדם מתגלגל עד שזוכה להשיג חכמת האמת על בוריה, ובלעדיהם לא תבוא הנשמה לגידול קומתה, ולא שהידיעות שבידו המה שמגדילים קומת הנשמה – אלא שטבע פנימי הוא בנשמה אשר לא תזכה במעשה ידיה להתגדל על ידה בטרם הגיעה לה ידיעות טבעי הרוחניים. וגידולה תלוי בשיעור ידיעתה. (בעל הסולם, "מבשרי אחזה א-לוהי)

                                           

שאלה: מה זאת נשמה, ומה מתפתח בה?

תשובתי: נשמה, זה רצון לאהוב ולהשפיע, אשר במידת ההתכווננות שלה מתמלאת בתכונה שנקראת "האור העליון". הנשמה מורכבת משני חלקים:  כלי (רצון) שמשתוקק להשפיע ולאהוב, ומילוי על יד אור של השפעה ואהבה.

שאלה: איך להבין שהתפתחות הנשמה תלויה בדרגת הידיעות שלה?

תשובתי: ידע והתפתחות הנשמה, הם בעיקרון אותו הדבר. ידע הכוונה שאני יודע כיצד להשפיע, לאהוב, כיצד לפעול לטובת אחרים. לכן ידיעות מהוות את הכוח של הנשמה, את התכונות שלה.

שאלה: מהו הטבע הפנימי של הנשמה?

תשובתי: זו תכונת השפעה ואהבה, שאותה אני משיג מהאור. למעשה נשמה, זה רצון ליהנות. אבל כאשר היא מקבלת את האור, אז היא מתחילה לרכוש כוונה לעשות הכול למען אחרים, כלומר היא פועלת בניגוד לאגו. בשיתוף פעולה הדדי אגואיסטי עם מישהו, אני חושב על התועלת שתהיה לי כתוצאה מכך. ואילו נשמה, היא כזו תכונה בתוכי הגורמת לי לחשוב מה אחרים יכולים לקבל ממני.

שאלה: האם מדובר על בני אדם זרים לגמרי?

תשובתי: אם הם לא בני אדם זרים, אז אתה עוסק במילוי עצמי.

שאלה: ובשביל מה צריך את כל זה?

תשובתי: כדי להתקרב לבורא, להידמות לבורא. הוא ברא אותך הפוך ממנו, אבל נותן לך חופש בחירה: אתה יכול לבחור את המצב הזה, ויכול שלא לבחור. אם אתה שואל "בשביל מה?", זה סימן שנעדרת בך הרגשת גדלות הבורא ודרושה לך קבוצה כדי שתכוון אותך למחשבה להפוך להיות דומה לו, להיות בקשר איתו. מפני שדבקות עם הבורא זו מטרת הבריאה.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest