דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במה מתלבשת הנשמה?

במה מתלבשת הנשמה?

בעל הסולם, מאמר "השלום", גלגל שינוי הצורה:

"הגם שאנחנו רואים את הגופים, שמתחלפים ועוברים מדור לדור, הנה זהו רק מקרה הגופות.

אולם הנפשות, שהן עיקר העצמות של הגוף, המה אינם נעדרים במשפט בני חילוף. אלא המה נעתקות ובאות מגוף לגוף, מדור לדור."

"גוף", זה נקרא הרצון לקבל. אם יש לו כוונה על מנת להשפיע, אז לפי חוק השתוות הצורה, מתלבש בו האור. והחלק הראשון, הכי קטן של האור הזה, המדרגה הראשונה של הנשמה, נקרא "נפש". אם מדברים על כללות האור שמתלבש ברצון המתוקן, זו דרגה אחרת של הנשמה, ונקרא "נשמה". ואת האורות הגבוהים ביותר, "חיה" ו"יחידה", אנחנו לא נגלה עד גמר התיקון.

בכלל, במציאות קיימים רק "אור" ו"כלי". ישנם מצבים שהאור אינו יכול להתגלות בתוך הכלי, והאור רק "מאיר" לו קצת, בכך שמחזיק בו איזו חיות. וישנם מצבים, שהכלי רוכש מידת השתוות לאור, כוונה. כי הרצון לקבל עצמו הוא תמיד הפוך לאור שמכוון כולו להשפעה. אבל אם מעל לרצון ישנה כוונה על מנת להשפיע, שנקראת "אמונה למעלה מהדעת" או "אור חוזר", אז הוא יכול במידה מסוימת הדומה לאור, לקבל אותו. ביניהם כבר קיים קשר והאור שמגיע לתוך הכלי נקרא או "נפש", או "רוח", או "נשמה".

על זה מדברת חכמת הקבלה, על תיקון ה"גוף", הרצון. מצד שני, ברצון הנוכחי שלנו אין שום נשמה, אפילו לא "דרגת נפש".

מה שנוגע לגוף הגשמי, עליו בכלל לא מדברים, מפני שהוא רק מצטייר לנו כחלק של כל העולם המדומה הזה.

ספרי המקובלים, זה לא ספרי רפואה ולא ספרי עזר אנטומיים. הם מדברים על העולם הרוחני, על הנשמה. וה"נשמה", זה חלק אלוקה ממעל, כלומר רצון להשפיע, אור שמתלבש ברצון לקבל המתוקן. זה בכלל לא הרצון הנוכחי שנמצא בעולם שלנו ובו חיים בני האדם, כי הוא השייך לדרגת ה"חי". לא, מדובר על רצונות שמתגלים בי כלפי הבורא ושייכים לדרגת ה"מדבר".

איפה אפשר להשיג את הרצונות האלה? בקבוצה, בין החברים. אני אגלה אותם רק שם, אבל לא ברגשות הפיזיים.

ולכן, כל מה ששייך לגוף, לפיזיולוגיה, אפשר "להניח בצד". חכמת הקבלה לא מדברת על זה. היא עוסקת ברצון שמתגלה לי ביחסים ההדדיים עם הבורא. רצון טוב או רע נקרא, כאשר אני רוצה לתת לבורא, או להיפך לגנוב ממנו.

דווקא את היחסים האלה מציגה הדוגמה של האורח ובעל הבית. כאשר אני יושב ליד השולחן עם המאכלים, העניין כאן הוא לא באווירה שמסביב, אלא דווקא בבעל הבית. כל השאר, זו דרגת ה"חי", בהמיות, וזה נשאר "מחוץ לתמונה". העניין הוא, שאני יושב מול בעל הבית. איך אני מתייחס אליו? איך הוא מתייחס אליי? מה מתרחש בינינו? זו נקראת חכמת הקבלה, ורק זה נקרא רוחניות.

מתוך שיעור על מאמר "השלום" של בעל הסולם, 08.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כלי של נשמה
מהי נשמה?
גלגולי חיים רבים בגוף אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest