דף הבית / חינוך, ילדים / במה האגו טוב?

במה האגו טוב?

שאלה: במה האגו טוב, ואיך אפשר להשתמש בו לטובה?

תשובתי: האגו טוב בכך, שזו האנרגיה היחידה שקיימת אצלנו. זה מה שדוחף אותנו קדימה, מגדל אותנו. זה מה שבמשך האבולוציה כל הזמן העלה אותנו מהדרגה הבהמית לדרגה הנוכחית.

והיום אנחנו נמצאים בכזאת נקודת מפגש, שאנחנו למעשה משתנים. אנחנו מתחילים להבין, שהאגו בצורתו הקודמת שבה השתמשנו בו, מיצה את עצמו. אנחנו לא יכולים לעבוד איתו יותר, ולכן הוא מראה לנו את המשבר הנוכחי.

זהו משבר של האגו הקודם, כאשר השתמשנו בו והיה נדמה שהכול טוב, הכול נורמלי, ואפשר להמשיך בצורה כזאת עד אין סוף. אבל פתאום התגלה שהוא ננעל, קיפל אותנו למערכת אחת יחידה, לתלות הדדית מלאה.

ואם אנחנו לגמרי תלויים זה בזה, אז איך אנחנו יכולים להשתמש באגו שלנו? אנחנו בהדרגה הופכים להיות כמו משפחה אחת, היכן שכולנו תלויים זה בזה, ואני כבר צריך להשתמש באגו שלי, בכך שלוקח בחשבון את התלות שלי בכל האחרים. זה אומר, שבצורה כזאת אני צריך להשתמש בו אחרת, כלומר כבר באופן אינטגרלי, בהתאם לאגו של כל השאר.

יוצא, שאנחנו צריכים להתחיל להשתמש באגו הכללי המשותף שלנו: לחבר אותו יחד ולהתעלות מעליו, כדי שאיחוד שלנו, הקשר, התמיכה יהיו גבוהים יותר מאשר האגו האישי שלנו, לעשות אותו משותף, חברתי, קבוצתי.

כלומר לקבוצה שלנו צריכה להיות איזו מטרה משותפת, ואת המטרה המשותפת הזאת אנחנו צריכים להשיג, בכך שנדחפים אליה כל אחד על ידי האגו האישי שלו. אז כולנו נהיה מכוונים למטרה המשותפת, לקשר המשותף, ובסופו של דבר, נתחיל למדוד את ההצלחה שלנו במידת החיבור שלנו. זה מאוד חשוב. לכן האגו אינו מתבטל, אלא פשוט מנוצל בכזאת צורה, כפי שהוא מתגלה היום באנושות, כלומר בצורה אינטגרלית.

מתוך שיעור על שיטת החינוך האינטגרלי, 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מטרה רצויה
לימוד אינטגרלי ושיטות אחרות
מעבר לאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest