דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / ביטול הרצונות האגואיסטיים

ביטול הרצונות האגואיסטיים

"וידבר משה אל העדה לאמר סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה ואל תגעו בכל אשר להם פן תספו בכל חטאתם" (קרח, ט"ז, כ"ו).

משה קורא לעדה לא להתכלל ברצונות שיש להם, מפני שהם לא יכולים להיות מתוקנים לפי אותו העיקרון שמציע קרח. רק המוות הוא התיקון בשבילם עכשיו. כשהם מתים, הרצונות כבר לא יפריעו לעם בניסיונות להיתקן, הם לא ימשכו את העם לאחור. הם פשוט יימצאו באנשים כמבוטלים, והם לא ירגישו אותם. לכן הווירוס של הרצונות האגואיסטיים לא צריך אפילו להתקרב לעדה, כי אחרי רצונות קבלה גדולים שרוצים לתקן את עצמם בכוונה על מנת להשפיע, יכולות לבוא תכונות יותר קטנות, כלומר מאות אלפי בני אדם.

"ויעלו מעל משכן קרח דתן ואבירם מסביב ודתן ואבירם יצאו נצבים פתח אהליהם ונשיהם ובניהם וטפם: ויאמר משה בזאת תדעון כי ה' שלחני לעשות את כל המעשים האלה כי לא מלבי: אם כמות כל האדם ימתון אלה ופקדת כל האדם יפקד עליהם לא ה' שלחני: ואם בריאה יברא ה' ופצתה האדמה את פיה ובלעה אתם ואת כל אשר להם וירדו חיים שאלה וידעתם כי נאצו האנשים האלה את ה'" (קרח, ט"ז, כ"ז-ל').

ברגע זה מתרחש גילוי של האגו תחת השפעת האור העליוןהאור מראה שהתכונות אותן קרח רצה לתקן, לא ניתנות לתיקון עכשיו: "זה מה שרציתם לתקן ומה קורה עם התכונות שלכם? מדרגה עליונה משפיעה עליכם, ואילו אתם לא מתוקנים ביחס אליה, ולכן האדמה בולעת אתכם, כלומר האור שפועל במדרגה הזאת, ממית אתכם".

שאלה: למה משה אומר לעם: "אם כמות כל האדם ימתון אלה ופקדת כל האדם יפקד עליהם לא ה' שלחני: ואם בריאה יברא ה' ופצתה האדמה את פיה ובלעה אתם ואת כל אשר להם וירדו חיים שאלה וידעתם כי נאצו האנשים האלה את ה'"?

תשובתי: מפני שמשה זו תכונה עליונה. כשהאור משפיע על העם, הוא מגלה את האגו שלו, את הסופיות שלו, את התבוסתנות שלו, אבל לא בדרגה הבהמית, אלא בדרגה של תיקון הנשמה. התורה בכלל לא מדברת על גופים פיזיים, אלה רק נוקטת בהשוואות אלגוריות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 20.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest