דף הבית / אקטואליה / בחיפוש אחר שפה משותפת

בחיפוש אחר שפה משותפת

שאלה: למה עליי לתקן את עצמי ולהתנגד לטבע שלי?

תשובתי: כתוב שהבורא ברא את היצר הרע, כלומר אנחנו מלכתחילה קיבלנו את הטבע הרע, את הרצון האגואיסטי, שלא מסכים להתחבר עם אחרים. לכן כל אדם בעולם חושב רק על עצמו ולא דואג בכלל לאחרים, זהו הטבע שלנו. אבל למה אנחנו צריכים לתקן את עצמנו? הסיבה היא פשוטה מאוד: אנחנו נמצאים בתוך תוכנית הבריאה, בתוך תהליך שמוביל אותנו לחיבור ואיחוד, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו. כל תהליך ההתפתחות שלנו, במשך כל ההיסטוריה של האנושות, מקדם אותנו רק לאיחוד יותר ויותר גדול. ואנחנו רואים את התוצאות של התהליך הזה: העולם הופך להיות גלובלי ועושה את כולנו מקושרים הדדית. כל העולם הופך לכפר קטן אחד.

אנחנו תלויים זה בזה, ראו מה מתרחש באירופה ובמזרח הרחוק. מי יכול היה לשער שמאות אלפי בני אדם, יקומו פתאום ממקום מגוריהם וינהרו מאפגניסטן לצרפת. מקודם דבר כזה היה בלתי אפשרי, אבל בעולם המודרני שלנו, כן. ואף אחד אינו יכול לעצור את המוני הפליטים. היה נדמה מה יותר פשוט: תעמיד מולם צבא וזה הכול. אבל אתה לא יכול לעשות זאת, העולם הפך ל"עגול" והוא לא יסכים איתך, לא ירשו לך לעשות שום דבר נגדם.

אנחנו עדיין לא מבינים באיזה עולם מצאנו את עצמנו, ועד כמה חזק אנחנו תלויים זה בזה. אף אחד לא יוכל להתנהג איך שבא לו. נשאלת השאלה, מה לעשות במצב כזה? חכמת הקבלה אומרת שאנחנו מצאנו את עצמנו במצב בו הטבע דוחק אותנו לתוך טבעת. כדור הארץ הופך להיות קטן מאוד וצפוף וקושר אותנו בתלות הדדית נוקשה, ולכן העולם הופך להיות כזה מסוכן.

לפני מאה שנה, על פני האדמה חיו בסך הכול שלושה מיליארד בני אדם, כיום שמונה מיליארד, כלומר האוכלוסייה הוכפלה יותר מפי שניים. ומה יהיה בעוד מאה שנה, אם בזמן הזה בכלל יהיה עוד משהו? לכן צריך להבין שאין ברירה, ואנחנו חייבים למצוא שפה משותפת. הטבע מכניס אותנו לפינה, למצב ללא מוצא, מאלץ אותנו למצוא פתרון. אנחנו רואים שהאיחוד באירופה הביא להתפרקות וקריסה מוחלטת. מדינות אירופאיות לא יכולות למצוא שפה משותפת. והסיבה לזה היא ישראל, היהודים, בהיותם בעלי שיטת החיבור והאיחוד, לא מממשים אותה, לא על עצמם וגם לא מעבירים אותה לכל שאר העולם לצורך שימוש נכון.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 20.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest