דף הבית / קבלה ומדע / טבע / בחזרה אל הטבע – שלנו

בחזרה אל הטבע – שלנו

אי אפשר שלא לתהות מה פשר הטרנד ההולך ומתפשט במחוזותנו של החזרה לריפוי טבעי ולמזון ללא חומרים משמרים, אנטיביוטיקה ושאר תוספים מאריכי חיים ומשפרי מראה. מסתבר שלנטיית לבנו לחזור אל הטבע יש משמעות עמוקה, שהיא הרבה מעבר לסגנון חיים או לטרנד חולף.

אם נבחן את ההתפתחות שלנו לאורך ההיסטוריה, נראה שיש פער עצום בין ההתפתחות הטכנולוגית, התרבותית והחברתית לבין ההתפתחות הגופנית שלנו. בניגוד לסגנון החיים שלנו שהשתנה לבלי הכר, בגופנו – כמו גם בגופם של כל בעלי החיים בעולם – לא חלו שינויים מהותיים זה אלפי שנים. הוא עדיין מתקיים מאותם צרכים בסיסיים שמספק לו הטבע סביבנו: מזון, אוויר, חום, אור וכיוצא באלה.

הקידמה הרחיקה אותנו מהטבע באינספור דרכים מתוחכמות. מתוך רצון להתפתח ולהתקדם הוקסמנו וחשבנו שכבשנו את הטבע. שכחנו עד כמה היינו ונישאר תמיד חלק ממנו… בלהט ההתפתחות לא שמנו לב מה באמת זה עושה לגוף ולנפש שלנו.

בשנים האחרונות הולכת ומתבלטת התמונה של הקלקול היסודי שנגרם על ידינו. איבדנו את האיזון ההכרחי לקיומנו כבני אדם בתוך הטבע שמסביבנו, וכמעט בכל תחומי החיים מלווה אותנו טעם של החמצה ובלבול.

אז איך אפשר לשנות את הטעם הזה?

המודרניות כבר מורגשת אצל רבים מאיתנו כשטוחה ונטולת כל רגש, ומכיוון שכך מהווה כר נוח לחזרה אל הטבע, לחיים נינוחים, שלווים ומאוזנים. אלא שהמגמה שלנו לחזור אל הטבע מקורה בנטייה פנימית ועמוקה לגלות את הכוח הפנימי של הטבע שמחבר בין כל היצורים. רק כשנפַתח קשר מתמיד עם הטבע נחווה תחושה אמיתית של איזון ובריאות, לא רק בגוף אלא גם בנפש.

הגוף שלנו יתווך בינינו לבין כוח פנימי יותר, ויאפשר לנו לאתר את הכוחות הטמונים בטבע הדומם, הצומח והחי. נתחיל להרגיש את השפה הפנימית של הכוח העליון ששורה בטבע ומנהל אותו ואותנו. כך בחזרה אל הטבע נתחיל לגלות את החיים האמיתיים והנצחיים שלנו, כמו הטבע.

המהלך הזה איננו מנוגד להתפתחות הטכנולוגית, להיפך, הוא מאזן את ההתפתחות הטכנולוגית ומאפשר לנו לשמור על קו האמצעי, על שביל הזהב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest