דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בזמן קריאה של טקסט קבלי

בזמן קריאה של טקסט קבלי

שאלה: האם אותו טקסט או אותו ספר יכולים להיות מובנים בצורה אחרת בקריאה חוזרת ונשנית שלהם, אם כן למה?

תשובתי: זה תלוי רק באדם. מפני ששני אנשים שקוראים את אותו ספר נמצאים במצבים שונים לחלוטין. הספר נכתב על ידי מקובל שהרגיש את העולם הרוחני והביע התרשמויות מהמצב הגבוה שלו, במילים, משפטים וסימנים. לכן, בזמן קריאת טקסט קבלי עלינו להידמות בצורה מירבית לאותו מקובל, כדי להיכנס לפחות באופן חלקי למצבו. יחד עם זאת, אנחנו עושים את כל מה שתלוי בנו, מבצעים את מה שנכתב בעזרת המורה שלנו כעצות ללומדי חכמת הקבלה: מתאספים יחד, קוראים מקורות קבליים, ואחר כך דנים בנושאים אלה.

עלינו להתרכז במקורות קבליים, ולהשתוקק להידמות לכלים רוחניים בצורה מירבית ביחסים שלנו, בקשר מלא בינינו, כשאנחנו מתאספים יחד, עשרה אנשים ללמוד את המקור, נשתדל להשיג את השורש הרוחני, כלומר את גובהו של אותו אדם שכתב אותו. עלינו להתחבר בינינו ולהידמות למצב הרוחני בציפייה שאותו אור שהוא גילה ותיאר בחיבור שלו ישפיע עלינו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.2.2016 

One comment

  1. מרדכי יזהר

    קשה לתאר מצב מתוקן בו בני אדם דנים או מתאמים עמדות בלי להגיע לחילוקי דעות שלא ניתן לגשר עליהם גם כשידונו שני אנשים והסיבה היא המטרה שקובעת את הדבר הנכון ולא הדעה האישית של זה או האחר. לכן הצגת המעמד והממד הם לא נראים, מציאותיים בנסיבות הקיימות שהרצון לקבל לעצמו הוא זה הנותן את הטון של כיוון הדיון בכל דבר שדנים, אם לא חל השינוי הזה, לא תהיה אפשרות להשפעה. וההשפעה היא תכונה לא אנושית את התכונה הזאת אלא עליונה מממד עליון שהאדם כל אדם יכול לרכוש אותה במידה שהוא מוכן ללמוד את חכמת הקבלה, כדי לרכוש את התכונה הזאת לא נוכל להגיע לחיבור הנכון בינינו, כדי לעורר את המאור המחזיר למוטב או כל כוח אחר הנחוץ כדי שנוכל לנהל יחסים בינינו ללא צורך להגיע לאלימות אלא להגיע ממצב שמחלוקת למצב של פיוס בהבנה שהמצב שהגענו הוא הטוב ביותר שיכולנו להגיע, והסיכוי לטוב יותר בעתיד מתוך המצב הקיים ולא גרוע יותר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest