דף הבית / המשבר ופתרונו / בדרך ישרה לטמטום

בדרך ישרה לטמטום

מאמר דעה של קריסטין בומאן, המכון לתרבות נוער בווינה:

הנוער צועד בדרך ישירה לטמטום מוחלט, לנוער אין הרבה סיכויים להינצל. כאשר מפתחים תוכנית לימודים, משתמשים אך ורק בהיגיון של האינטרסים הכלכליים, מה שמתברר כמועיל בשוק העבודה היום. שעות הלימוד של מוזיקה, ספרות ואומנות מתקצרות. ביטול ההשכלה התרבותית הכה בבסיס החברה הדמוקרטית, לדור הצעיר תחסר היכולת לקבל החלטות פוליטיות. רוב הנוער המודרני הוא פרגמטי. בבסיס כל מחאה עומדות סיבות כלכליות.

"התכלכלות" החינוך מנוגד לדור מחאות הסטודנטים של שנת 1968, הוא חשב במונחים יותר גדולים על העולם השלישי, על רפורמת החינוך, על חוקים חברתיים והשתתפות בקבלת החלטות. בשנות ה- 90 התרחש מהפך לטובת החברה האגואיסטית. מהותה: "אנחנו רוצים להשיג בחיים רווח חומרי מקסימלי". מדובר בהצלחה, תדמית, צריכה. לא חשוב איך אני מרגיש, אלא איך רואים אותי האחרים, אילו דברים שמדגישים את הסטטוס החברתי שלי נמצאים בבעלותי. הילדים לומדים מוקדם כיצד "למכור את עצמך" יותר טוב.

מוכרחים להגיע למצב שבו הערכים ההומאניים ישחקו שוב תפקיד חשוב במערכת החינוך.

התייחסותי: מוכרחים לא סתם לחזק את תוכנית החינוך על ידי שיעורי תרבות, אלא לשנות את בסיסה לחלוטין, להפוך אותה לא סתם להומאנית, אלא לאלטרואיסטית, זאת אומרת אינטגרלית, אשר מלמדת לבנות חברה אינטגרלית ולחיות בה.

על ידי שיטות חד צדדיות, נגד הרצון של הדור החדש, למחוק את המשברים החברתי, הפרטי, הסוציאלי, הכלכלי וכולי – לא ניתן! מוכרחים לראות את הסיבה הכללית שלהם ולפעול על ידי שיטות טבעיות, ולא מומצאות, מלאכותיות. כך התגלתה שיטת החינוך וההשכלה האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעת האוניברסיטאות
על תפיסת העולם והבנת העולם
לבחון מחדש את האקסיומות של החינוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest