דף הבית / כלכלה / כסף / בדאבוס העשירים מתכננים להיות יותר עשירים

בדאבוס העשירים מתכננים להיות יותר עשירים

laitman_2010-12-14_9651_us.jpg

דעה א. צ'קרבורטי (A. Chakrabortty), בעל טור, בעיתון הגארדיאן (The Guardian):

2,500 מנהלים בכירים ובנקאים יתכנסו בדאבוס לפורום הכלכלי העולמי השנתי. נושא הפגישה השנה היה, "דינמיות גמישה".

המשתתפים הודו שהדבר האמיתי מתחיל בפגישות פרטיות עם מנהיגי התעשייה ועם פוליטיקאים ותרנים וגמישים, ולהיכנס לשם עולה 100 אלף פאונד.

זוהי דוגמה לאופן שבו מנהיגי הקפיטליזם הגלובלי של השוק החופשי מסבירים לציבור מה הם עושים, אך באופן פרטי רודפים אחר מטרות הפוכות לחלוטין. בתחילה, המטרה של דאבוס הייתה המסר של הפונדמנטליזם של השוק, אך לאחר מכן, השילוב של האינטרסים המעמדיים הוסווה על ידי אידיאולוגיה גלובלית מנופחת. העשירים ביותר מצדיקים את ההון שלהם בכך שהם הרוויחו אותו בעבודה קשה. המנהלים הבכירים והבנקאים, שמהווים שני שליש מעשירי ארה"ב, הרוויחו את הונם בשדלנות פוליטית (lobbying politicians) בסגנון דאבוס.

בעבר, ההון שהושג בצורה כזו היה נחשב בלתי הולם, אולם עתה העשירים ביותר, המהווים 0.1% מהחברה, יכולים להסתיר ללא בושה את כוונותיהם מאחורי הפגישות בדאבוס.

התייחסותי: כל עוד האנשים לא יחליטו שרק על ידי שינוי עצמי הם יכולים לתקן את העולם, כי אחרת הם יהרסו את עצמם, הכול יימשך כפי שמכתיב לנו האגו שלנו, והכול ייעשה רק למענו, אפילו שזה לא מוביל לטוב. כי הטבע שלנו הוא כמו נחש שסופג הכול אך אינו מתמלא. ורק ייסורים עצומים יכריחו אותנו להרוג אותו (דרך "בעיתו")… או שנכיר את הזוחל שמביא מוות (דרך "אחישנה").

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם לא מאמינים לא לפוליטיקאים ולא לאנשי העסקים
דאבוס ותסמונת השחיקה הכלכלית הגלובלית
הפורום בדאבוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest