דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בגדים לרך הנולד ברוחניות

בגדים לרך הנולד ברוחניות

מתוך הקדמת ספר הזוהר, מאמר "אמא השאילה בגדיה לבתה":

אימא, זו "בינה" או ישסו"ת. בתה, זו ה"מלכות". "מלכות", זה הרצון לקבל שלא נמצא ב"בינה". "מלכות" יכולה להיות קשורה עם "כתר" רק במקרה שהיא מקבלת מ"בינה" "מסך ואור חוזר", שזה נקרא "בגדים", לבוש העיקר, "לבוש דחסדים".

לכן כאן אנחנו לומדים על העיקרון הבסיסי, העיקרי של חכמת הקבלה, איך לקבל את כל אותו השפע שהבורא כל כך רוצה לתת לנו.

כל העולם הרוחני, זו מערכת יחסים בין "הפרצופים העליונים", "ממלכות דאצילות" ועד "אריך אנפין". "מלכות דאצילות", זו נגיעה בעולם הזה. "אריך אנפין" זה גמר התיקון. וכך אנחנו כל הזמן נעים בין המצבים הללו.

"מלכות", שעומדת בנקודת ה"פרסה", צריכה להחליף את כל הלבושים שלה, שבהם היא נמצאת למטה מ"פרסה", להשאיר מעצמה רק נקודה אחת, ובמקום זה לקבל את כל הלבושים שלמעלה מ"פרסה". זה נקרא שהיא הולכת ב"אמונה למעלה מהדעת", במסירות נפש, ולא נשאר לה שום דבר ממה שהיה קודם, לא שׂכל ולא רגש, לא הוכחות ולא גישות, ולא כלום ממה שהיה שייך לה קודם למטה מ"פרסה", שהיה שלה אישי. אין "שלי"! נשארת רק נקודה אחת, ללא צבע וללא צורה. וכל מה שאני מקבל, אני מקבל ממה שנמצא למעלה מ"פרסה", וזה הופך להיות ה"אני" שלי, המציאות שלי.

וזהו המעבר לעולם הרוחני, להחליף את כל מה שקיים למטה מ"פרסה", בכל מה שיש למעלה מ"פרסה". ולא נשאר לאדם כלום ממה שהיה לו קודם, לא זיכרונות ולא הוכחות ולא שׂכל ולא רגשות, שום דבר.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 20.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מחשבה ורגש
בינה: הכניסה לחיים הבוגרים
המתאם בין שמים לארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest