דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / באיחוד תתגלה הגאולה

באיחוד תתגלה הגאולה

בעל הסולם, מאמר "ירושת הארץ": "חז"ל אין ישראל נגאלין עד שיהיו כולם באגודה אחת."

גאולה, זה נקרא, שישנם כלים שהם רצון לקבל. מלכתחילה זה מתגלה בנו עם כוונה אגואיסטית על מנת לקבל, ואנחנו מתקנים את הכוונה שלהם לאלטרואיסטית, לעל מנת להשפיע. ואז, לפי גודל התיקון, בכלים שלנו מתגלה האור, נוכחות הבורא.

באופן כזה אנחנו מרגישים בתוכנו את הכוח העליון, את המציאות העליונה החדשה, את העולם העליון.

התיקון הזה נעשה בהדרגה, החל מהכלים האגואיסטיים השבורים. בהתחלה אנחנו מסוגלים לעשות פעולות רק בעולם הזה, עדיין לא ברצונות שלנו, אלא רק פיזית. אנחנו מתחברים בקבוצה, באים יחד ללמוד, עושים יחד איזה שהן פעולות, ועל אף שהפעולות שלנו הם לגמרי ללא כוונה נכונה בלב, בכל זאת הן מועילות, מעוררות מרחוק הארה שמשפיעה עלינו יותר ויותר חזק.

כך, לאט לאט אנחנו מתקדמים קדימה. הפעולות שלנו נעשות יותר ויותר מכוונות, החיבור בינינו מתברר יותר ויותר, עד שאנחנו רוכשים כלי מוכן, שהוא גדול גם במידותיו וגם באיכותו. בתוכו יתגלה החיבור בינינו עם כוונה על מנת להשפיע בינינו והשפעה לבורא. והגילוי הזה נקרא "גאולה".

בזה כל הנבראים אינם שונים זה מזה. פשוט כל אחד פועל לפי הדרגה שלו, בהתאם לתלות שלו בעץ החיים. בכללות, מאז שהנשמה הכללית של אדם הראשון התחלקה להמון נשמות, בכל אחד ישנם החלקים שלה. ובהימצאו בדרגה שלו, במקום שלו, האדם מתחיל להרגיש עד כמה הוא מעורב בהתפתחות בחיים האלה, בעולם הזה.

חלקים אחדים התעוררו עוד בזמן בבל העתיקה, ורק הם נקראים "ישראל". עכשיו למשימה הזאת מתקרבים גם חלקים אחרים. באופן זהה חלקם באו אלינו לקבוצה לפני עשר שנים, אחרים לפני חמש שנים, וחלקם אתמול או היום. אבל בסופו של דבר כולם מתאספים יחד, נכללים זה בזה ולא נשארים הבדלים. מי שמצטרף, מצטרף.

כל אותן הנשמות שעדיין לא נכנסו לתיקון על ידי החיבור, נקראים בחכמת הקבלה "גוי", שזה עָם. ואנשים שמשתוקקים ל"קדושה", כלומר להשפעה הדדית נקראים "גוי קדוש" או "ישראל", שזה אומר: "ישר-אל".

נאמר, ש"אין ישראל נגאלין עד שיהיו כולם באגודה אחת". וברור, שלא יהיה להם כלי רוחני אם הם לא יתחברו. כי כלי רוחני, זה חיבור. וככל שהוא חזק יותר מבחינה איכותית וכמותית, כך אנחנו תואמים יותר לכוח העליון.

מתוך שיעור על המאמר "ירושת הארץ" של בעל הסולם, 01.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
"לגו" של כל האנושות
על סף העלייה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest