דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / באהבה לגלות אהבה

באהבה לגלות אהבה

כנס הערבות העולמי, שיעור מס' 8

הרב"ש, דרגות הסולם, מאמר "כללות האדם": "קודם כל האדם צריך לדעת, שאהבה נקנית על ידי מעשים. בזה שנותן לחבירו מתנות, אזי כל מתנה ומתנה שנותן לחבירו, הוא כמו חץ וכדור, שעושה חור בלבו של חברו. וגם שלבו של חברו הוא כמו אבן, מכל מקום כל כדור וכדור עושה חור. ומהרבה חורים נעשה מקום חלל. ואז נכנסת האהבה של הנותן מתנות במקום חלל הזה. וחמימות האהבה מושכת אליו נצוצי האהבה של חברו.

ואז משתי אהבות מתרקם לבוש אהבה, שהלבוש הזה מכסה את שניהם. זאת אומרת, שאהבה אחת מסובבת ומקפת את שניהם, וממילא שניהם נעשו אז לאיש אחד, משום שהלבוש ששניהם מתכסים בו, הוא לבוש אחד. לכן שניהם מתבטלים".

בזמנו, התפלאתי מכך שהרב"ש כתב את מאמריו הראשונים על הקבוצה ועל החברים. כאילו לא היה לזה סוף. אנחנו חיכינו מתי כבר הוא יגלה לנו עוד משהו – אבל לא. במשך כמעט חצי שנה הוא כתב רק על זה.

העניין הוא שאין לנו עוד מקום לממש את עצמנו ולגלות את העולם הרוחני, את המציאות האחרת. אם נשנה את העולם שלנו, נקבל בתוכו את התגלות העליון. נאמר: "עולם כמנהגו נוהג". העולם הוא אותו העולם, ורק אנחנו משנים את היחסים בינינו – ואז אנחנו מגלים את המציאות העליונה.

הרב"ש, שלבי הסולם, מאמר "לפי מה שמבואר בענין ואהבת לרעך": "אם כל אחד נכלל ובטל לחבירו, הרי אז נעשה גוש אחד, שכל חלקי הקטנים, שרוצים באהבת הזולת, מחבר לכח כלל, שנכלל מהרבה חלקים. וכשיש לו כח גדול, אז יש בכוחו להוציא לפועל את אהבת הזולת. ואז הוא יכול להגיע לאהבת ה'".

כך אנחנו בונים את הכלי שמאפשר לנו לגלות את הבורא. הרי לפי חוק השתוות הצורה, אנחנו יכולים לגלות אותו רק לפי המידה שבה מתעוררת בנו האהבה אליו. דווקא בה אנחנו מגלים את האהבה שנובעת ממנו – את החיבור, את היחס הטוב של הטוב והמיטיב. זאת האהבה – כאשר אנחנו רוצים למלא את האחר, להיטיב לו.

אם כן, אני אגלה את הבורא רק בתנאי שאני רוצה להיטיב לו. במקרה כזה יש לי מסך ואור חוזר. לכן בסופו של דבר כולנו מהווים גוש אחד ומחברים המון חלקים קטנים לכוח משותף. כאשר האדם סופג מהחברים את הכוח הגדול הזה, כאשר הוא רוכש את העוצמה המשותפת של החברים, אז הוא יכול "להוציא לפועל את אהבת הזולת".

ואם כבר הוא רכש מהחברים את כוח אהבת הזולת, אז "הוא יכול להגיע לאהבת ה'", כלומר, להוציא את הכוח הזה אל הפועל כלפי הבורא ובתגובה לכך לגלות אותו. הרי הבורא מתגלה דווקא ככוח האהבה.

מתוך שיעור מס' 8 בכנס הערבות העולמי, 08.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תעניק אהבה
בריחתם של אסירי העולם הזה
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest