דף הבית / אקטואליה / א-לוהים ביצע פעולת טרור 

א-לוהים ביצע פעולת טרור 

הערה: שנה לאחר הטבח שהתרחש במערכת השבועון הסאטירי "צ'רלי הבדו" (Charlie Hebdo), יצא לאור גיליון חדש, כשעל הכריכה מתואר א-לוהים עם רובה קלשניקוב וידיים מגואלות בדם. הוותיקן התקומם בתגובה.

תשובתי: למה הוותיקן מתקומם? האם לא א-לוהים עשה את זה?! אז מי יוצר את כל הבעיות בעולם? הרי א-לוהים מצהיר: "בראתי יצר הרע". מתוך מה נובעים כל הפשעים הנוראיים וכל יתר הדברים? מהיצר הרע שלנו, שהבורא ברא בנו, אז תפנו אליו.

יחד עם זאת, הוא נתן לנו את היצר הרע, כדי שנתקן את עצמנו, נתחנך מחדש, ואילו אנחנו לא עושים את זה. החצי השני של "בראתי יצר הרע…" הוא "…בראתי תורה תבלין", לכן צריך לקחת את התורה ולהשתמש בה בצורה נכונה, כפי שחכמת הקבלה מסבירה איך צריך לשנות את הטבע שלנו מטבע רע ואגואיסטי, לטבע טוב ואלטרואיסטי. כך יתגלה בפנינו א-לוהים בצורה הנכונה, כך אנחנו, היצר הרע והיצר הטוב נהיה מכוונים בצורה נכונה ונעלה עד לדרגת הבורא. בשביל זה הבורא ברא את היצר הרע.

כאשר אנחנו משתמשים רק בתכונה אחת ללא השנייה, אין לנו את מי להאשים, חוץ מאשר את עצמנו ובכל מקרה, גם את זה הבורא ברא בנו. לכן יש לפנות לא-לוהים, אבל עם החצי השני של הצהרתו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 7.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest