אתה, אני והבורא

שאלה: אהבה היא רגש. האם ניתן למדוד אותה?

תשובתי: לשם כך קיים מכשיר מדידה מיוחד: מסך ואור חוזר.

לא במקרה אנחנו נולדים אגואיסטים. אני מורכב מ-613 רצונות אגואיסטיים, שבהם אני רוצה לנצל את כל הסובבים אותי לטובתי האישית, את כולם יחד ואת כל אחד לחוד. ולאחר מכן, מעל לרצונות האלה אני בונה יחס חדש, והופך אותם לאהבה. ואז, באותם הרצונות שקודם לכן היו אגואיסטיים, אני משתמש בצורה הפוכה: ממלא את האחרים.

אם כן, האגואיזם שלי מקנה לי את הצורה של היחס העתידי, שבינתיים הוא שלילי, אך בעזרתה אני בונה את עצמי בהשפעה. לכן אני בהתחלה נמצא באגואיזם, ולאחר מכן, כשאני מתנגד לו, אני יוצר את ההטבעה ההפוכה המדויקת שלו. כך השנאה מקבלת צורה של אהבה, או אם נאמר זאת בשפת הקבלה, הר סיני הופך להר המוריה.

שאלה: אבל אהבה היא לא דבר רצוני. אין לי שליטה עליה.

תשובתי: יש לך שליטה עליה. אני מגלה בתוכי חושך, רואה עד כמה היחס שלי כלפי האחרים הוא איום ונורא. בצורה כזאת אני מודד באופן מדויק את היצר הרע שלי ואחר כך מבקש עליו תיקון, ואז מגיעים אליי האורות.

זאת בדיוק העבודה של הכלי הרוחני שלי. יש לו ראש, שבודק כמה אני יכול לקבל על מנת להשפיע לזולת. דווקא בראש הפרצוף אני מסדיר את הקשר עם הזולת: אתה ואני. ואז, לפי מידת היכולת שלי, אני ממלא אותך בקשר הזה בינינו. במקביל לכך, אני עורך מדידות מדויקות של האגואיזם שלי ושל ההתנגדות אליו, כלומר המסך. לאחר מכן אני מפעיל את האור החוזר בהתאם למידה שבה אני יכול להשפיע לך, ורק בתוכו אני מלביש את האור הישר, התענוג.

בצורה כזאת אנחנו עובדים יחד: אתה, אני והבורא:

  • הוא צריך לתת לי כוחות, כדי שהאגואיזם שלי, שרוצה לנצל אותך, יקבל צורה של רצון להשפיע.
  • הוא צריך לתת לי את ההתקשרות אליך, כדי שאני אבין את הרצונות שלך ואצרף אותם אליי בכוונה על מנת להשפיע. בדיוק כמו שאמא מרגישה את התינוק שלה: היא כולה נמצאת בתוכו, כדי למלא אותו.
  • ואחר כך אני מבקש מהבורא גם את המילוי עצמו, כי אחרת אין לי מה לתת לך.

בצורה כזאת אתה הופך עבורי לאמצעי לגילוי הבורא. כי בכך שאני עובד על עצמי, אני מתקן את הרצונות שלי ומרחיב אותם להשפעה, ולצורך זה אני זקוק לבורא, שיתקן וימלא אותי בדרך אליך. משמע שאתה מאוד חשוב ויקר עבורי: בלעדיך לא אוכל ליצור קשר עם הבורא.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 09.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
אהבה בכדורים?
רחוב דו-סיטרי
125 גשרים ממני לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest