אתאיזם, דת וקבלה

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

שאלה: מהי עמדתה של חכמת הקבלה ביחס לחילוניים ולדתיים? אני רואה, שאתה כל הזמן כאילו מתמרן ביניהם!

תשובתי: אתה צודק. הדת מחשיבה את הבורא כדומה לאדם, כלומר, משתנה בהתאם לפעולות האדם. יתר על כן, כל דת מדמיינת את הבורא ואת שליחיו, איך שבא לה. הם מוכרחים להסתגל או להשמיד זה את זה, מפני שהדעה שלהם, זו שאלה של אמונה, כלומר חסרה כל הוכחה. מי שחזק יותר, הוא זה שצודק. או שאפשר גם לפעול כאילו שהאחרים לא קיימים, ואז כל אחד בעדר שלו. ואת כולם מאחד דבר אחד: המחשבה שאלוקים מתייחס לאדם בהתאם לאיך שהאדם מתייחס לאלוקים ולבני אדם אחרים, כלומר אלוקים הוא משתנה, פעם הוא זועם ופעם מרחם.

כך נראה לאדם מתוך החיים שלו, מתוך הגורל. כלומר, ניתן לשחד את האלוקים במתנות, לשלם עבור גן עדן, לשדל, ואז הוא יתייחס אליכם טוב. ניתן לכפר על החטאים, לפדות כופר נפשו, מעונש. אני אתן צדקה, אסית מעצמי את מכת הגורל. הכל בנוי על כך שההתנהגות החיצונית של האדם משנה את יחסו של האלוקים אליו.

אתאיסטים מתייחסים לאלוקים, כאל טבע, הוא קבוע, מכאני, אין לו תבונה ותוכנית משלו, הוא אינו תלוי ביחס שלנו אליו, אלא רק מההשפעות "המכאניות" שלנו. חכמת הקבלה רואה ומחשיבה את הטבע ואת הבורא כאותו הדבר. אך יש לו תבונה, תוכנית, מטרה. יש לו רגשות. לכן, בתהליך ההתפתחות (אבולוציה) הוא ברא את האדם דווקא כזה, ברגש ובשׂכל, שתי מערכות מנוגדות, אגואיסט, כלומר שרוצה לקבל בכל רגע של קיומו. הוא ברא אותו כזה כדי שהאדם על ידי שימוש בשיטת הקבלה וכוח הטבע (אור מקיף), ישנה את עצמו ויהפוך להיות דומה לבורא.

בזה האדם משיג את העצמאות שלו (במצבים אחרים הוא לגמרי נפעל על ידי הטבע והאגואיזם שלו, אינו חופשי), את השלמות, הנצחיות והדבקות עם הבורא (שרוכש את הסטאטוס של הבורא). הבורא בחכמת הקבלה, הוא אינו משתנה, מפני שהוא אבסולוט (מוחלט), טוב לחלוטין ולכן אינו יכול להשתנות, כי משתנה רק מי שהיה קודם רע/טוב יותר, אך לא אבסולוטי. לכן הפנייה לבורא, זה פנייה לעצמך, בשכנוע עצמי בנחיצות להיתקן, להפוך להיות כמו הבורא, תקן (אטלון) של טוב.

לכן אתיאיסטים משנים את העולם, הדתיים מתחננים לבורא והמקובלים מתקנים את עצמם ובזה מתקנים את העולם.

ידיעות קודמות בנושא:
לקחת את האגואיזם בתור שותף
נקודה שחורה באוקיינוס של טוב
125מדרגות ההתקרבות אל האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest