דף הבית / כלכלה / כסף / אשליית הצריכה

אשליית הצריכה

מחקר (Journal of Economic Psychology, 2012, vol. 33, № 4): ככל שאנחנו מרגישים את עצמנו יותר מאושרים, כך אנחנו מבזבזים בצורה חכמה יותר את כספנו, חושבים יותר לפני כל קנייה ופחות נוטים להחלטות פיננסיות בעלות סיכון. צריכה פעילה היא לא סימן לרווחה. להיפך, לרוב מצב רוח רע דוחף אותנו לערוך קניות. נדמה לנו, שעל ידי רכישת משהו נעים, אפשר לרכוש מצב רוח טוב. נוצרת אשליה של שליטה על העולם ועל החיים שלנו…לרגע קט מצב הרוח באמת משתפר, אך האשליה הזאת שואבת אותנו למעגל קסמים של קניות והוצאות חסרות היגיון, שעליהן אנחנו נאלצים אחר כך להצטער.

תגובתי: רק צריכה גשמית חכמה, הנחוצה לקיום, יוצרת את שביל הזהב ברמת הגוף, ברמת העולם הזה, וכל מה שמעבר לכך אפשר למלא רק על ידי מילוי רוחני, הוא נצחי, בלתי מוגבל ואנחנו בנויים כך, כדי להתמלא בגשמיות כמו "בהמות" וברוחניות כמו בני אדם.

ידיעות קודמות בנושא:
משועבדים לצריכה המופרזת
חברת הצריכה המופרזת
ושוב על ההכרחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest