דף הבית / אקטואליה / ארה"ב פורשת מהסכם פריז

ארה"ב פורשת מהסכם פריז

הערה: נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הודיע כי החליט שארה"ב תפרוש מהסכם האקלים לצמצום פליטת גזי החממה שנחתם לפני כשנה על ידי 190 מדינות. לטענתו, ההסכם שנחתם על ידי הנשיא לשעבר אובמה, יגזול לקראת שנת 2035 מאמריקה שניים וחצי טריליון דולר, ויבטל כמות עצומה של מקומות עבודה. כמו כן, טראמפ טוען שבנוגע לסעיף העוסק בפחם, ההסכם לא מצמצם את הפקת הפחם אלא רק מעביר אותה מאמריקה למקומות אחרים.

התייחסותי: בוודאי! כרגיל, על כך הדברים בנויים, "לגנוב" מאחד ולהעביר לאחר. מאחר וכולנו תוצר של האגו, איננו פועלים מתוך חשיבה על מצב כדור הארץ והתחממותו. אנחנו פועלים מתוך חשיבה כיצד לגזול כמה שיותר לטובת עצמנו על חשבון אחרים. מדינות מערב אירופה בפרט מרוויחות על חשבון אמריקה, ולכן טראמפ מתנגד להסכם זה ואילו כל אירופה אינה מסכימה עם טראמפ.

שאלה: האם קיימת בעיית התחממות של כדור הארץ?

תשובתי: כמובן, מתרחשת התחממות גלובלית ובנוסף אליה גם מתקרב עידן הקרח הבא. שני תהליכים אלו מלווים זה את זה. דבר לא יעזור עד שאנחנו נאזן את כל המערכת. אם האנושות לא תביא את עצמה למצב התקין ולא תהפוך יחד עם הטבע להיות למערכת אקולוגית הרמונית, אז בוודאי שהטבע, תחת ההשפעה ההרסנית של החברה האנושית ימשיך להיהרס גם הלאה.

אנחנו קיימים בתוך האגו שלנו, בדרגת הקיום הגבוהה ביותר של הטבע, דרגת הקיום האנושית שמגיעה לאחר דרגות הדומם, הצומח והחי. לכן, כאשר יש בינינו חילוקי דעות, מלחמות, סכסוכים ואיבה, כל אלו משפיעים על השכבות הנמוכות יותר של הטב, ומביאים אותן בהתאם, לחוסר איזון. כתוצאה מכך, מתרחשת התחממות גלובלית ומופיעות כל שאר הבעיות שאנחנו מעוררים בעולם, כמו זיהום של האוקיינוסים ושל האטמוספרה מסביב לכדור הארץ. כלומר "הזבל והזוהמה" של האגו שלנו "נמרח" על פני כל כדור הארץ, בתוכו ומסביבו. הכול קורה בגללנו. ברגע שנתחיל להיתקן, על ידי יצירת קשרים טובים יותר בינינו, נראה פתאום שהכול מתנקה בהדרגה, מגיע למצב התקין, מתאזן, עד למצב ש"וגר זאב עם כבש…ונער קטן נוהג בם", כפי שנאמר בספר נביאים..

שאלה: מתי האדם יבין שהאגו האנושי מפר את האיזון הכללי?

תשובתי: נקווה שזה יקרה לפני שהאגו יהרוס הכול. עלינו לקחת בחשבון גם את ההנהגה העליונה של הטבע עצמו שמשפיעה עלינו ותחייב אותנו להבין קודם לכן, שאין דרך אחרת אלא לתקן את עצמנו.

הטבע מוביל אותנו לכך על ידי מכות, ואילו אנחנו בהפצת חכמת הקבלה מנסים לעשות זאת דרך הסברה, מפגשים שכנוע בניסיון להראות שאין דרך אחרת. כמות הבעיות והייסורים שבני האדם יצטרכו לעבור, תלויה בעקשנות האגואיסטית שלהם. עם זאת, נשתדל לעשות כל שביכולתנו. אני סבור שעדיין יש לנו אפשרות לעבור את התהליך בצורה נכונה עד למצב הטוב יותר הבא.

שאלה: כיצד ייעלמו כל הבעיות הגשמיות? הרי כבר עכשיו צפים איים גדולים מאוד של זבל על פני האוקיינוסים.

תשובתי: הטבע "יבלע" בן רגע לתוכו את הפלסטיקים והמתכות שמפוזרים באוקיינוסים ובחלל. אנחנו לא מתארים לעצמנו אלו כוחות טמונים בטבע, הדבר אינו תלוי בכך שלא נפריע לאותם כוחות, אלא להיפך, שנעורר ונזמין את השפעתם הנכונה והמוגברת, ואז לא יהיו שום בעיות.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.6.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest