דף הבית / משבר עולמי / ארה"ב מאבדת עניין במזרח התיכון

ארה"ב מאבדת עניין במזרח התיכון

ראיתי בתוכנית טלוויזיה תחקיר שעד לא מזמן ארה"ב ייבאה 25% מייצוא הנפט העולמי. היא הייתה תלויה בערב הסעודית ובמדינות אחרות. היום הכול השתנה.

היא פיתחה טכנולוגיה להשגת גז הצפחה (סוג של מחצב) זול ונפט זול, וכעת ארה"ב עומדת בראש שוק הספקים העיקריים של האנרגיה.

עכשיו ארה"ב ניצבת בפני בעיה הפוכה, למצוא שווקים למכירת המשאבים שלה. הכיוון המועדף הוא לא המזרח התיכון, אלא מדינות אירופה ואזור המזרח הרחוק. הגורם הזה מסביר את איבוד האינטרס של ארה"ב כלפי ישראל. לבני בריתה של המדינה היהודית הנכס העיקרי הוא הטכנולוגיה, אבל ארה"ב אינה זקוקה לזה ויכולה להסתדר ללא הישראלים.

רוסיה, סין ואירופה זקוקים לטכנולוגיה, אבל הסינים גונבים אותה, והאיחוד האירופאי מחליף זאת במהגרים. רוסיה הגדירה לעצמה את האיסלם הקיצוני כאיום על הביטחון, ועל רקע שינויים גיאו-פוליטיים יכול להיווצר מצב שסימניו מבצבצים כבר היום, שהאינטרסים שלה יהיו זהים לאלה של ישראל, והיא תהפוך לבת בריתה.

לצורך כריתת ברית עם רוסיה, נדרשות שתי קדנציות של שלטון רפובליקני בבית הלבן. זה ישנה בהדרגה את אופי היחסים ההדדיים ולא יביא לעימות עם ארה"ב, שבתורו היה מתבטא באיסור אספקת תחמושת, כלי נשק וחלקי חילוף. בראייה כוללת ניתן לומר שארה"ב החליטה לעזוב ולהסתלק, ומה תהיה ישראל עבורם? אין לזה כל חשיבות. הגיע הזמן לחפש בעלי ברית חדשים.

כשראיתי תחקיר זה חשבתי על כך שכוחה של ישראל יתברר ויתגלה לא בכוח הנשק והטכנולוגיות, אלא בקשר עם הכוח העליון, אותו אפשר להגביר ולהגדיל בצורה אין סופית על ידי איחוד בינינו רק על פי שיטת חכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest