דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / ארבע רוחות העולם

ארבע רוחות העולם

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

זוהר: פרשת חיי שרה, סעיף ר"א: וישוב העפר על הארץ כשהיה והרוח תשוב אל האל-הים אשר נתנה. כאשר ברא הקב"ה את האדם, לקח עפרו ממקום המקדש, ובנה גופו מארבע רוחות העולם, שכל אחד נתן לו כוח. ואח"כ, הריק עליו רוח החיים, כמ"ש, ויפח באפיו נשמת חיים. אח"כ קם, וידע שהוא כלול מלמעלה ומלמטה. ואז נתדבק בה', וידע חכמה עליונה.

ארבע רוחות העולם: חכמה, בינה, תפארת ומלכות – ארבע קצוות האור. הם נחלקים לקווים ימין ושמאל – חכמה ובינה. תפארת – הקו האמצעי, שבסופה נמצא היסוד – מקום הזיווג עם המלכות.

כך הכול מתחלק: ימין, שמאל ואמצע, מעלה ומטה. זהו המבנה של הנשמה שלנו, בתוכה אנחנו מגלים את המציאות. גם עכשיו אנחנו מגלים את המציאות שלנו בתוך הנשמה שלנו. רק משום שהנשמה הזו קטנה, לא מתוקנת ופועלת בצורה אגואיסטית, אנחנו מכנים אותה הגוף שלנו, אך למעשה זהו אותו המבנה בדיוק, אותו הרצון. הרי הבורא לא ברא כמה רצונות, אלא רק אחד.

הבורא מתגלה לנו רק במידה קטנה מאד, בצורה מאוד מקולקלת ואפסית, ומה שאנחנו מרגישים בו, נקרא "העולם הזה". עלינו לגלות את הרצון הזה, להגדילו ולשנותו במקצת שישתווה לאור, ואז אנחנו נרגיש בו את החיים של העולם הבא.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 11.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest