דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אפילו הזאב יאהב את הכבש

אפילו הזאב יאהב את הכבש

חומר הבריאה מתחלק לכמה דרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. וגם בתוך דרגת המדבר ישנן כמה דרגות. ישנם כאלה שמתקיימים בצורה פסיבית, שלא רחוקה מהדרגה הבהמית. ישנם אנשים מתקדמים יותר, ויש גם כאלה שמחפשים מטרה מעבר לחיים הגשמיים הרגילים.

אך בסופו של דבר, כולם צריכים להגיע לאותה מטרת הבריאה, ואז כל אדם ירגיש את הרצון המיוחד שלו, שאותו הוא מבין. אחד ישתוקק לחיים גשמיים טובים, מישהו אחר ירצה להשיג משהו מעבר לגשמיות, ויהיו כאלה שירצו להתעלות מעל החיים האלה.

זוהי התקדמות רבגונית לאותה המטרה. כי הרי הכול נחלק לארבע הדרגות שקיימות בתוך הדרגה האנושית ויהיו קיימות עד לגמר התיקון.

ורק כאשר כולם יתחברו יחד, ייווצר רצון אחד מושלם, ללא שום הבדלים. אך בינתיים, במשך תהליך התיקון, ישנם הבדלים גדולים בין כל החלקים. והעיקר, זה שכל חלק יגלה את מטרת הבריאה ויגיע לתיקון הסופי שלו.

הוא מתחבר עם האחרים בדרגה שלו, אבל הוא חייב לעשות את זה. כמו שאמרו הנביאים, "וגר זאב עם כבש". עד כדי כך כל הבריאה תקבל את כוח האיחוד וההשפעה, והשלום ישרור בכל המדרגות שלה. וכל זה – בזכות האדם המתוקן.

לכן "אהבת חברים" היא לא סתם סיסמה יפה, אלא מקום העבודה העיקרי שלנו. האדם צריך להבין שהמקום של כל המאבק שלו, של ההתקפה שלו, הנקודה המרכזית של כל המאמץ והיגיעה שלו להשגת המטרה, היא "אהבת חברים". זהו הכלי שבו הוא יגלה את הכוח העליון, את הבורא, את מהות החיים.

זהו הדבר היחידי שבו אנחנו צריכים למקד את כל תשומת ליבנו. וכל שאר הדברים – הלימוד ויתר הפעולות – מתבצעות כדי להשיג את הכלי הרוחני הזה: אהבת חברים.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 27.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו
כיצד לצאת מעבר לגבולות היקום
ושוב על אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest