דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אני רוצה רק לגדול ולהתפתח!

אני רוצה רק לגדול ולהתפתח!

מיכאל לייטמן

שאלה: כיצד אני יכול למצוא בתוכי את אותן התכונות שמדבר עליהן ספר הזוהר, אם איני מבין דבר ואיני מסוגל להתחבר לשום דבר?

תשובה: אנחנו כמו תינוקות שרק נולדו, הם אינם יודעים באיזה עולם הם קיימים ונמצאים בידיה הנאמנות של אימא ושל הקרובים שדואגים להתפתחותם. מהתינוק נדרש רק הרצון להיות גדול, את הרצון הזה מספק לו הטבע.

בעולם שלנו, שנמצא בדרגת החי (כולל ההתפתחות הפנימית של האדם) הרצון לגדול קיים מהטבע. בדרגות הדומם, הצומח והחי קיימת התפתחות בצורה טבעית. אבל, אם אנחנו רוצים לגדול לדרגת ה"אדם", כלומר לדרגה רוחנית, הרצון חייב לבוא מתוכנו. במשך כל ההיסטוריה האדם התפתח בכל המדרגות של הרצון ועכשיו הוא צריך לעלות אל מדרגת "המדבר", כלומר לדרגת האדם.

בדרגת האדם אני חייב בכוחות עצמי, עם הרצונות הפיזיים (אוכל, מין ומשפחה) והחברתיים (שליטה, כסף וידע) להשיג את המטרה להתפתחות הרוחנית. מתוך הנקודה שבלב שלי אני מתאמץ בעזרת הסביבה להתקדם ולהתפתח. השייכות שלי לסביבה נותנת לי רצון לפתח את הנקודה שבלב ויחד עם הרצון הזה ועם סביבה אני מתחיל לקרוא את ספר הזוהר.

הרצון להתפתחות כבר קיים אצלי. בספר הזוהר הכוונה ב"התפתחות" זה מציאת המצב העתידי שלי ואת ההרגשה הבאה שלי ולכן חוץ מרצון להתפתחות אינני צריך דבר. הרצון שלי הוא רק לגדול בצורה טבעית כמו תינוק שרוצה להיות גדול. הרי זה בלתי אפשרי לעצור את הגדילה של התינוק, מכיוון שהטבע עצמו דוחף אותו להיות גדול. ולכן אנו צריכים לעבוד על הרוחניות בצורה דומה, להיות בחיפושים פנימיים כל רגע ורגע, ולא לסגת כשעוברים שינויים.

המערכת מלמעלה תעורר אותך על ידי ייסורים מכות, אבל זה לא יקדם אותך אפילו צעד אחד קדימה, עד שתתחבר עם הרצון שלך מלמטה לסביבה נכונה שתיתן לך כוח ורצון להתפתחות. צריך לזכור שעל ידי המכות אתה לא מתקדם לשום מקום, אלא ההיפך, המכות מסמלות שאתה עדיין ללא זזת מהמקום כדי להתפתח.

תוך שיעור על ספר הזוהר, 04.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הכין משיגים את הרצון?
זוהר – המגבר הרוחני
אז רק תלחץ על הגז!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest